برگزاری ۲۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب/ سرانه مطالعه در استان زنجان ۹۳ دقیقه است

احمدخانی، سرانه مطالعه در کشور را ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه خواند و گفت: سرانه مطالعه در استان زنجان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار کرد: برای برنامه های فرهنگی و هنری استان برنامه کوتاه مدت چهارماهه و برنامه سالانه 1400 تهیه شد و در قالب این برنامه ها بیش از 687 برنامه در این راستا تدوین شده است.

 

محمدربیع احمدخانی به برنامه های شاخص استان اشاره کرد و افزود: تدوین دایره المعادف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی از برنامه های شاخص است.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر صحنه ای خط شکنان ، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برگزاری 72 برنامه در کنگره 3535، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره  شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنرهای تجسمی و راه انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان از جمله این برنامه هاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت:هفت فرهنگسرا در استان با قدمت بالا داریم که با همکاری دستگاه های مربوطه این فرهنگسراها تعمیر شدند.

 

این مسئول  به پیشرفت 310 درصد اعتبارات عمرانی فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام وجود دارد که تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در دستور کار است.

 

احمدخانی بابیان اینکه فرهنگسرای زرین در شهرستان ایجرود یکی از این پروژه هاست که تامین اعتبار شده است، افزود: سالن نمایش و تمرین تئاتر این فرهنگسرا با 20 درصد پیشرفت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نبود هنرستان هنرهای زیبای دختران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم ایجاد این هنرستان و هنرستان سینما تئاتر به زودی تعیین تکلیف شود.

 

به گفته وی، ایجاد تالار بزرگ شهر و موزه هنرهای معاصر جزو پروژه های ملی و مصوب در هیات دولت است که امیدواریم با همراهی مسئولان این پروژه ها به سرانجام برسد.

 

احمدخانی به جشنواره های فرهنگی هنری و دینی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این راستا 12 جشنواره ملی و استانی برگزار کردیم که شامل جشنواره قرانی رمضان، داستان نویسی رضوی، آفرینواره فیلم و عکس عاشورایی، جشنواره نماز، جشنواره نمایشنامه نویسی، جشنواره مطبوعات است و بیش از 10 عنوان جشنواره نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزیده شدن استان زنجان در شبکه شهرهای خلاق اشاره کرد و گفت: شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده است.

 

وی به بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این هفته از 24 آبان ماه تا یکم اذرماه نامگذاری شده است و 28 عنوان برنامه به این مناسبت در استان اجرا می شود.

 

به گفته احمدخانی، غبارروبی مزاد شهدا با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر، برگزاری مراسم اختتامیه کتاب سال و تجلیل از 10 نفر منتخب و 5 نفر شایسته تقدیر، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر، رونمایی از تقریظ رهبری به یکی از کتاب هایی استان زنجان با محوریت یک مادر شهید در فرهنگسرای امام خمینی(ره)به صورت وبینار، رونمایی از 24 عنوان کتاب که 20 کتاب در حوزه دفاع مقدس است و برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر و سخنرانی یکی از مادران شهدا از برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

 

این مسئول ادامه داد: دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، برگزاری پویش کتابخوانی و توزیع کتاب در مدارس، مساجد و زندان ها، برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب، بازدید از کتابفروشی ها، دیدار با کتابداران، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب شعر، مسابقه کتابخوانی، جلسات عصر کتاب، خرید کتاب از ناشران کتاب، برگزاری برنامه های ادبی، برگزاری نمایشگاه کتاب و طرح پاییزه کتاب در سطح کتابفروشی ها به مدت 5 روز و اهدای کتاب به مدیران دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های این هفته در استان زنجان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سرانه مطالعه در کشور را 75 دقیقه و 34 ثانیه خواند و گفت: سرانه مطالعه در استان زنجان 93 دقیقه و 23 ثانیه اعلام شده است.

 

کد خبر 1115650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha