نشست انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی برگزار شد

نشست انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی با حضور امام جمعه بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (23 آبان) در نشست انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری(ع)، توجه به قرآن و مباحث قرآنی را امری بسیار مهم و ضروری خواند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: متأسفانه توجه به این کتاب آسمانی کم شده و همه ما در قبال آن مسئول هستیم.

 

وی گفت: این انجمن قرآنی باید به صورت مردمی اداره شود، اما یک نهاد حکومتی متولی امر نیز همچون شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، اوقاف و ... که ردیف بودجه قرآنی دارد، بحث نظارت و پشتیبانی را داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از نهادهای مربوطه باید انتخاب شود تا از توان آن ها بتوان بهره گرفت، اما کار اصلی و گرداننده آن به صورت مردمی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: همه بودجه را هم نباید حکومتی در نظر گرفت باید از توان خیران و مردم نیز استفاده کرد، چرا که این برنامه قرار است به صورت مردمی اداره شود.

 

«حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم  در این جلسه با بیان این که انجمن قرآن و عترت و راه اندازی آن یکی از برنامه ها و سیاست های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با هم افزایی، همکاری و همفکری جامعه قرآنی  ارتقا کمی و کیفی فعالیت های قرآنی را در استان ها شاهد باشیم، بیان کرد: بر این اساس و طبق اساسنامه پیشنهادی وزارتخانه، مقرر شد امور انجمن پیش رود.

 

وی افزود: انجمن می تواند فعالیت های متعددی به لحاظ قانونی انجام دهد و از این روی  واگذاری تصدی ها و امور قرآنی که  از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی امکان پذیر است، صورت می گیرد تا این انجمن نقش اجرایی داشته باشد و دستگاه ها نیز جنبه نظارتی و حمایتی خود را تقویت کنند.

 

فرخنده اضافه کرد: با تقویت بحث نظارتی و حمایتی از سوی دستگاه ها، انجمن می تواند بازوی اجرایی برای فعالیت های قرآنی، ارائه مشاوره و بسترسازی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بهینه خیران، شناسایی و شبکه سازی خیران استان در راستای پیشبرد اهداف قرآن و عترت داشته باشد.

 

گفتنی است، در پایان این نشست اپلیکیشین قرآنی مبین رونمایی شد.

کد خبر 1116028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha