تربت حیدریه بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا است

صباغ زاده گفت: این شهر بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا، دومین قطب تولید پسته در کشور و اولین قطب تولید ابریشم است، منطقه تربت حیدریه ۳۰ هزار هکتار از زمین های آن زیرکشت زعفران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود صباغ زاده» در اولین جشنواره گردشگری زعفران آرنیکا که به میزبانی شرکت زعفران آرنیکا در تربت حیدریه با حضور اصحاب رسانه مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: شهرستان تربت حیدریه با پیشینیه تاریخی قبل از اسلام بالغ بر 350 اثر و جاذبه تاریخی و گردشگری دارد که حدود 60 اثر در فهرست ملی قرار دارد.

 

مدیر عامل شرکت آرنیکا زعفران با بیان اینکه این منطقه از قدیم الایام به عنوان دروازه های ورودی به مشهد مقدس بوده و به همین دلیل مورد توجه مسافران و گردشگران بوده استغ گفت: تربت حیدریه یک شهر چهار فصل است، در حالی که در برخی مناطق شهرستان برف را داریم همزمان در منطقه دیگر کویر نوردان را می توانیم داشته باشیم.

 

وی افزود: در این شهر تنوع جاذبه ها برای انواع گردشگران وجود دارد مانند جاذبه های تاریخی شامل قطب الدین حیدر،  رباط طبسی، حمام حاجی رئیس که در دوران صفویه ساخته شده است، مجموعه شیخ حیدر کدکنی و  رباط نادر است؛ از جاذبه های طبیعی این شهرستان برای گردشگران می توان به آبشار رودمعجن و رودخانه وصال اشاره کرد؛ همچنین جاذبه های روستایی آن روستای حاجی بیگی، رزگ ، بکاول از روستاهایی هستند که ثبت تاریخی هستند، از جاذبه های معدنی برای گردشگران ژئوتوریست غار نمک ، معدن عقیق و معدن طلا و گرانیک را در این شهر داریم.

 

صباغ زاده در خصوص جاذبه های گردشگری کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: این شهر بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا، دومین قطب تولید پسته در کشور و اولین قطب تولید ابریشم است، منطقه تربت حیدریه 30 هزار هکتار از زمین های آن زیرکشت زعفران است و این فضای خیلی خوبی را می تواند برای گردشگران در فصل برداشت داشته باشد و پذیرای گردشگران در فصل زعفران باشد.

 

وی افزود: ما برای شناساندن این منطقه و جاذبه های گردشگری و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه به ایران و جهان اقدام به راه اندازی اگری توریسم کشاورزی کردیم  و این جشنواره هم به همین منظور ایجاد شده است.

 

مدیر عامل شرکت آرنیکا زعفران گفت: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است ما در فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه کمترین میزان نزاع و درگیری، کمترین میزان جرایم و کمترین مراجعه به پزشک داریم و این خود جای تامل دارد.

 

وی در خصوص خواص زعفران اظهار کرد: از خواص زعفران طبع گرم، خاصیت ضد افسردگی، شادی آور، زعفران اثرات آنتی کنسر، ﺳﺎﻳﺘﻮﺗﻮﻛﺴﻲ، آنتی اکسیدان دارد و تقویت کننده سیستم عصبی، موثر در هضم غذا و تقویت کننده قوای جنسی است.

 

 

 

کد خبر 1116533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha