شرکت آرنیکا سالانه ۱۰ تن زعفران به کشورهای دیگر صادر می کند

رضایی گفت: شرکت زعفرانی آرنیکا در سال حدود ۱۰ تن زعفران به خارج از کشور صادر می کند که بیش از دوسوم آن به صورت فله ای یک کیلویی و حدود یک سوم به صورت بسته بندی در وزن های کم صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « رؤیا رضایی» در اولین جشنواره گردشگری زعفران که به میزبانی شرکت زعفران آرنیکا در تربت حیدریه با حضور اصحاب رسانه مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: شرکت زعفرانی آرنیکا از سال 83 تاسیس شد و الان حدود 100 پرسنل دارد که بیش از 98 درصد آن خانم هستند؛ همچنین تمام نیروهای این شرکت اهل تربت حیدریه هستند.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت زعفرانی آرنیکا با بیان اینکه این شرکت دو شعبه دارد که یک شعبه اختصاصی زعفران است و شعبه دیگر تولید دمنوش پسته و چای زعفرانی و خشکبار را دارد؛ گفت: ما در سال حدود 10 تن زعفران به خارج از کشور صادر می کنیم که بیش از دوسوم آن به صورت فله ای یک کیلویی و حدود یک سوم به صورت بسته بندی در وزن های کم صادر می شود.

 

وی افزود: زعفران به ایتالیا و اسپانیا به صورت فله ای صادر می شود، ایتالیا طرفدار زعفران سرگل است با ویژگی های خاص خود و  اسپانیا طرفدار پوشال زعفران است؛ برخی کشورها نیز زعفران چون قیمت بالایی دارد در بسته بندی های با وزن های نیم گرم تا یک گرم صادر می شود.

 

رضایی اظهار کرد: ما در بازار داخلی کمتر ورود کردیم چرا که از ابتدا زیرساخت های ما برای صادرات فراهم شده است و بعد از آن به بازارهای داخلی ورود خواهیم کرد. در حال حاضر در داخل فقط 5 درصد در مورد زعفران با بسته بندی خاص مانور می دهند.

 

وی بیان کرد: ما از گل زعفران نیز برای استخراج آنتوستیانین استفاده می کنیم ولی فعلا در مقیاس آزمایشگاهی و هنوز صنعتی نشده است، آنتوستیانین یک ماده موثر رنگی است که برای شوینده ها به کار می رود و می تواند در صنایع رنگسازی استفاده شود همچنین از گلبرگ زعفران می توان برای یک سری از دمنوش ها استفاده کرد، گل خشک شده آن اگر بسته بندی شود، برای برخی کشورها می تواند خیلی جذاب باشد.

کد خبر 1116564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha