ضرورت استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

آیت الله خاتمی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین عموم مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مناسبت هفته کتاب با مطلوب ارزیابی کردن برنامه های هفته کتاب در استان اظهار کرد: متاسفانه در بحث کتابخوانی همه دغدغه دارند ولی در درمان این دغدغه راه های متعددی وجود دارد.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در انس با کتاب تنبلی می کنیم، گفت: اگر نگاهی به زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری کنیم می بینیم  به کتابخوانی و مطالعه اهمیت می دهند، بنابراین اگر کتابخوانی شود می توان از حداقل فرصت هاحداکثر استفاده را کرد.

 

وی به عادت های امام راحل در کتابخوانی اشاره کرد و افزود: فرصت های خوبی برای مطالعه در زندگی هر فرد وجود دارد که می توان استفاده حداکثری از این فرصت ها کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: فضای مجازی ظرفیت خوبی است ولی متاسفانه تغذیه نداریم و به شبهات مطرح شده در این فضا پاسخگو نیستیم چرا که دین ما شفاف و آشکار است و به راحتی می توان به این شبهات پاسخ داد.

 

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است، افزود: می توان از فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی استفاده کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: از 24 آبان ماه تا یکم آذرماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه اداره کل استان همزمان با سراسر کشور برنامه ها متعددی به همین مناسبت پیش بینی کرده است، گفت امام جمعه زنجان همواره از برنامه های فرهنگی و هنری و شورای فرهنگ عمومی حمایت می کنند.

 

وی با بیان اینکه 30 عنوان به مناسبت هفته کتاب در حال اجراست، گفت: غبارروبی مزار شهدا، اختتامیه کتاب سال استان و تجلیل از خادمان نشر از جمله این برنامه هاست که در این برنامه از خادمان ناشران و مروجان نشر در زنجان تجلیل خواهد شد.

 

احمدخانی خاطرنشان کرد: پویش استانی معرفی کتاب، معرفی کتاب های خوانده شده در دو دقیقه، توزیع و اهدای کتاب به مدارس مساجد و زندان ها و دستگاه هایی که دارای کتابخانه هستند برای این هفته پیش بینی شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات معرفی کتاب، بازدید از کتابفروشی های استان، بازدید با کتابداران کتابخانه های زندان ها و مدارس، برپایی ایستگاه نقاشی با موصوع کتاب، جشنواره عکس با موصوع کتاب، رونمایی از کتاب های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب های شعر، مسابقه کتابخوانی و برنامه عصر کتاب از دیگر برنامه های استان زنجان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به حمایت های این نهاد از مولفان کتاب اشاره کرد و گفت: خرید کتاب از مولفان یکی در هفته کتاب و دیگری در آذرماه خواهد بود.

 

کد خبر 1117381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha