دولت در رفع گرانی های بی رویه و بی منطق تدابیر فوری داشته باشد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دولت برای رفع گرانی های بی رویه و بی منطق، تدابیر فوری و قابل تحقق ایجاد نماید، بر ضرورت تداوم اتخاذ مواضع هوشمندانه در مذاکرات برای رفع یک مرتبه تحریم ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۲۸ آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه هفتاد و هفتم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که بنی امیه از میراث حضرت محمد(ص) جز مقدار کمی در اختیار من نمی گذارند: به اندازه یکبار دوشیدن شیر شتر. به خدا سوگند! اگر زنده بمانم آنها را از صحنه حکومت اسلامی بیرون خواهم ريخت، همانگونه که قصاب اعضای درون شکم حیوان را که به روی زمین می افتد- از خاک پاک می کند؟

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: در میان سیاستمداران مادی دنیا، از قدیم این رسم بوده است که مخالفان خود را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار می دادند، تا آنها به خود مشغول شوند و از دیگران باز بمانند، حتی در آنجا که به ظاهر می خواستند دست محبت را به سوی مخالفان دراز کنند، باز این اصل را رعایت می کردند پول و استقراض از که چیز کمی را در اختیار آنها بگذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جبنه عملکردی دولت در صد رور گدشبه اقدامات خوبی داشته که در حد خود یک نصاب مقبول به شمار می آید، افزود: موفقیت دولت در واکسیناسیون عمومی،توفیقات دولت در پرداخت حقوق ماهیانه دولت بدون خلق پول و استقراض، سفرهای استانی، تامین کالاهای راهبردی  تا چند ماه آینده،توفیق دولت در کاهش روند نرخ سیمان و آهن و برخی اقلام دیگر، خروج مسکن از رکود با طرح ساخت یک میلیون مسکن، تعامل فعال وزارت خارجه با کشورهای همسایه، چین و روسیه و اروپای دوم که منجر به آزادسازی ۴ میلیارد دلار دارایی های ایران گردید از اقدامات خوب دولت تا کنون بوده است.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: همچنین عضویت ایران در سازمان شانگهای از اقدامات موفق دولت در سیاست خارجی است، این رویکرد و روحیه و این بخش از عملکرد دولت قابل دفاع و تقدیر است، با این همه از دولت سیزدهم با همین نگاه و عملکرد موفق، انتظار می روید که برای رفع گرانی های بی رویه و بی منطق، تدابیر فوری و قابل تحقق ایجاد نماید، برخی اقدامات در کاهش قیمت ها مانند کاهش قیمت سه محصول لبنی سنجیده بود.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: اتخاذ مواضع هماهنگ و محکم در حوزه مسائل اقتصادی و پرهیز اعضای دولت از مصاحبه های مکرر و بعضا متناقض در موضوعات اقتصادی، تلاشت بیشتر برای حقق وعده های اعلام شده در نقشه راه دولت طبق جدول زمانی اعلام شده، گفت و گوی صریح و صمیمی با مردم و در میان گذاشتن موانع و مشکلات موجود و  خروحی محور کردی سفرهای استانی دولت در همه سطوح از دیگر انتظاراتی است که دولت سیزدهم می رود.

 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تداوم اتخاذ مواضع هوشمندانه در مذاکرات برای رفع یک مرتبه تحریم ها، تصریح کرد: انتظار می رود دولت سیزدهم به اتخاذ تدابیر لازم برای ثبات و آرامش در بازار سرمایه و بورس که متاسفانه زندگی پس از ۴۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به ضرورت تحقق عدالت اجتماعی، گفت: در یک نگاه ساده گرایانه، عدالت اجتماعی باید بدون هیچ عذری در طول چهل و دو سال اخیر محقق می شد، اما واقعیت این است که تحقق عدالت اجتماعی بدون وجود یک تکیه گاه نظری و کاربردی قوی، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد، زیرا زمانی می توان انتظار داشت عدالت اجتماعی در ایران عینیت پیدا کند که حاضر به سرمایه گذاری های علمی و تبیینی قوی برای گفتمان سازی و جریان ساری صحیح در زمینه عدالت اجتماعی باشیم.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: به علاوه اینکه پیگیری ارزیابی عدالت اجتماعی در عصر انقلاب اسلامی، لااقل به عنوان مقدمه، نیازمند توجه به شرایط عدالت در جهان معاصر است، گفتمان ساری یعنی، تلاش برای فراگیری و رواج یک مفهوم و معرفت به طوری که مورد مطالبه همگانی گردد و جریان سازی به معنای تبدیل یک گفتمان به یک حرکت و موج اجتماعی است.

 

وی یادآور شد: باید اذهای عمومی به ویژه نخبگان و همچنین بدنه فعال جامعه یعنی جوانان نسبت به الزامات تحقق عدالت واقع بینانه تر گردد ضمن اینکه مطالبه عدالت زمانی کارساز است که نه فقط از شعارزدگی خلاص شده و وارد مدار عقلانیت سود، بلكه در هر شرایطی خود را متعهد به حفظ اخلاق و شرع بداند.

 

امام جمعه چوار افزود: باوجود انکه کارنامه جمهوری اسلامی در باب عدالت اجتماعی نمره مقبولی نمی گیرد، اما نادیده انگاشتن اقدامات متنوعی که در طول چهل و دو سال گذشته به منظور تحقق عدالت اجتماعی در ایران صورت گرفته است، ظلم به جمهوری اسلامی است، از سوی دیگر، امروز اهمیت مطالبه عدالت و غفلت زدایی از این عرصه کلیدی، امری غیرقابل انکار محسوب می شود، اگر در طول این چهار دهه، حساسیت ها نسبت به عدالت اجتماعی کاهش نمی یافت، امروز شاهد بسیاری از مفاسد نبودیم.
 

 

کد خبر 1117764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha