سرانه مطالعه از نظر کیفی باید افزایش پیدا کند

حجت الاسلام بحرینی با بیان اینکه حاکمیت موظف است سرانه مطالعه را از نظر کیفی افزایش دهد؛ گفت: به لحاظ کمی سرانه مطالعه ما از دیگر کشورها احتمالا عقب نیستیم اما به لحاظ کیفی حتما عقب هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام « محمد حسین حسین زاده بحرینی » امروز دوشنبه (1 آذر) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در محل مجتمع فرهنگی اداری آفتاب ولایت برگزار شد؛ بیان کرد: علی رغم توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در عرصه کتاب خوانی و فرهنگ کتاب به شدت عقب هستیم و در این حوزه حرف زیادی برای گفتن نداریم .

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی که از کتابخوانی صحبت می شود یک مقایسه کمی می شود در حالی که این نمی تواند راهنمای جامعه باشد، به نظر می رسد در سالهای اخیر و پس از انقلاب و با انفجار مجازی جزو ملت هایی هستیم به لحاظ کمی زیاد می خوانیم و سرانه مطالعه ما زیاد شده است.

 

وی با بیان اینکه الان چشم ما به عنوان ابزار قرائت و خواندن بیشتر درگیر است؛ گفت: مردم وقت زیادی را در فضای مجازی صرف می کنند، می خوانند، می بینند و می شوند اما آیا از این منبع عظیم بهره ای می برند یا خیر.ما به لحاظ کمی احتمالا عقب نیستیم اما به لحاظ کیفی حتما عقب هستیم و افزایش سرانه مطالعه ما مربوط به فضای مجازی است.

 

حجت الاسلام بحرینی بیان کرد: متاسفانه افراد تحت عنوان سلبریتی فضای مجازی را در اختیار گرفتند و ذهن جامعه را سمتی که می خواهند می کشند.

 

وی با بیان اینکه حاکمیت موظف است سرانه مطالعه را از نظر کیفی افزایش دهد؛ افزود: نهصت‌کتابخوانی که آقا فرمودند و نیاز امروز جامعه ما است، باید رخ دهد و نهضت کتابخوانی وقتی رخ میدهد که محتوای مفید به ذهن و روح ما منتقل شود و این قطعا در فضای مجازی اتفاق نمی افتد، در فضای حقیقی و کاغذی هم به دلیل مشکلات اقتصادی عقب افتادگی ما به شدت پیدا کرده است.

 

 

کد خبر 1119126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha