مهلت شرکت در جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد تا ۱۵ آذر تمدید شد

مجید خوبی زاده گفت: اعضای کانون های مساجد می توانند تا ۱۵ آذر ماه با مراجعه به سامانه بجه های مسجد ثبت نام کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست توجیهی نخستین جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد (قلم) خبر داد و گفت: این نشست به صورت وبیناری با حضور مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در راستای شبکه سازی هنرمندان و ارتقای سطح فعالیت های ادبی کانون های استانی، اقدام به برگزاری جشنواره ملی داستان نویسی و شعر کرده است.


وی جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد را یکی از برنامه های رواق قلم در سومین رویداد ملی فهما، دانست و افزود: این جشنواره با ۲ موضوع آیات قرآنی طرح ملی ۱۴۵۵، در بخش آزاد با موضوعات اخلاقی و انسانی و نیز عشایر و روستا در حال برگزاری است.


خویی زاده با اشاره به آخرین مهلت شرکت در این جشنواره، بیان کرد: جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد ویژه سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین ۱۸ تا ۴۵ سال در حال برگزاری است و اعضای کانون های مساجد می توانند تا ۱۵ آذر ماه با مراجعه به سامانه بجه های مسجد ثبت نام کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد برنامه‌هایی را برای نویسندگی با محوریت مساجد و به صورت کشوری دنبال می کند که رواق قلم یکی از این برنامه ها است و داستان‌نویسی از برنامه های این رواق است که به منظور تربیت نویسندگان مسجدی اجرا می شوند.


وی با بیان این مطلب که نباید به ادبیات و هنر به عنوان تنها یک سرگرمی نگاه کرد، اظهار کرد: می توان از ابزار هنر و ادبیات برای انتقال تجربیات به نسل های آینده بهره بود که این مهم می تواند موجب پیوند بین این دو نسل شود.


خوبی زاده پیوند بین ادبیات، هنر و مسجد را پیوندی مثمر ثمر خواند و اضافه کرد: این پیوند می تواند زمینه تربیت هنرمند متعهد انقلابی را فراهم کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به اهمیت ادبیات، تاکید کرد: ادبیات یک بیان زیبا و نافذی است که زیبایی آن موجب نفوذ کلام در افراد و جذب آنها می شود و اگر از ظرفیت ادبیات برای انتقال مفاهیم استفاده کنیم، قطعا راهگشا است.


وی ادامه داد: از اهداف نخستین جشنواره داستان و شعر بچه های مسجد، شناسایی، توانمندسازی و شبکه سازی استعدادهای هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه داستان و شعر، ترغیب هنرمندان مسجد به تولید آثار فاخر داستانی و شعر براساس آیات و مضامین قرآنی و ارزش های انسانی و اخلاق است.


خوبی زاده ایجاد زمینه رقابت سالم و بالابردن انگیزه اعضای کانون های فرهنگی هنری برای ارتقای کمی و کیفی حوزه داستان نویسی و شعر را سایر اهداف این جشنواره نام برد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه مخاطبین خاص این جشنواره را اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قلمداد کرد و گفت: البته شاعران و نویسندگان کشور نیز می توانند با ثبت اثر در سایت ravagheghalam.ir با ذکر مشخصات و شماره تلفن در بخش آزاد جشنواره قلم شرکت کنند.

کد خبر 1121300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha