نیروی دریایی راهبردی ارتش در آغاز جنگ دشمن را زمین گیر کرد

امیر فولادی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی در آغاز جنگ تحمیلی خطوط مواصلاتی و اسکله های نفتی رژیم بعث عراق را منهدم کرد، گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش در آغاز جنگ دشمن را زمین گیر کرد.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با گرامی داشت 7 آذر روز نیروی دریایی ارتش گفت: 7 آذر، روز نیروی دریایی، اقتدار، پایداری و حماسه در دریا و خلیج فارس را گرامی می داریم. 7 آذر به عنوان روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اولین روزهای حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران آماده شدند و در غالب نیروی رزمی 421 از منطقه بوشهر به سمت خرمشهر حرکت کردند و در آن مقاومت  جانانه 34 روزه خرمشهر نقش آفرینی به عنوان نیروی رزمنده ، امید دهنده و روحیه بخش  برای تمام مردم و رزمندگان  خرمشهر و اموزش دهنده، سازمان دهنده و آماده کننده مردم برای دفاع در مقابل یورش صدامیان را ایفا کردند.

 

رییس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حماسه 34 روزه که با تقدیم دهها شهید توانستند به بهترین  شکل ممکن راهبرد برق آسای صدام را کاملا متوقف کنند و جلوی یورش  صدام را که بنا داشت در یک روز خرمشهر را تصرف کند بگیرند.

 

وی افزود: نیروی دریایی در دفاع ازآبادان به خوبی ظاهر شدند و بعد از تصرف بخشی از خرمشهر توسط صدام اماده شدند تا انهدام نیروی دریایی عراق و انهدام پایانه های نفتی البکر و الامیه شکل بگیرد . نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که این پایانه های نفتی در 2 عملیات شهید صفری و عملیات اشکان، بخشی از اسکله های صادرات نفتی عراق را منهدم کردند و بخش انهدام اساسی پایانه نفتی و نیروی دریایی عراق که با عنوان عملیات مروارید برنامه ریزی و اجرا کردند.

 

امیر فولادی تصریح کرد: در عملیات مروارید که در روز 6 آذر شروع شد و تا 7 آذر به طول انجامید با قهرمانی  و حماسه آفرینی هایی که کارکنان شریف و قهرمان و مدافع  ناوچه پیکان  و تنی چند از تکاروران نیروی دریایی انجام شد توانستند به سمت  اسکله ها یورش ببرند و دو سوم از نیروی دریایی عراق را به طور کامل منهدم کردند، این 2 اسکله که صادرات نفت عراق به کلی از آنها صورت می گرفت بکلی منهدم کردند و صادرات نفتی عراق را قطع کنند.

 

وی ادامه داد: در حقیقت در این عملیات خطوط مواصلاتی برای حرکت نفتکش ها و ناوچه و موشک انداز های نیروی دریایی عراق کاملا ناامن شد و خطوط مواصلاتی کاملا در اختیار ما قرار گرفت و خلیج فارس کاملا از لوث وجود عناصر دریایی عراق کاملا پاک و عناصر دریایی عراق کاملا قطع شد و دست نیروی دریایی عراق به طور کلی تا پایان دوران دفاع مقدس قطع شد این عملیات با عنوان مروارید نامگذاری شد و پس از اجرای موفقیت آمیز آن این روز که در آن این پیروزی بزرگ اتفاق افتاد توسط امام خمینی (ره) به نام روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

 

رییس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش تصریح کرد:  از آن زمان تاکنون ما هر ساله روز 7 آذر را به پاس از جان گذشتگی ها ، ایثار و فداکاری های کارکنان شریف و خدوم به نام روز نیروی دریایی راهبردی معرفی می کنیم و امروز جای آن دارد تا از مجموعه 713 شهید نیروی دریایی که 200 نفر از پایوران این نیرو و 513 نفر از نیروهای وظیفه های آن بودند تقدیر کنیم وبه روح پرفتوح تمامی شهدا دورد میفرستیم و ارزوی علو درجات را برای همه شهداء داریم

 

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ما خوش درخشید و عملیات مروارید توانست دست نیروی دریایی عراق را کوتاه کند و در طول دوران دفاع مقدس  توانست خطوط مواصلاتی ما را حفظ کند و صادرات و واردات ما کاملا جاری بود و صادرات نفتی ما از جزیره خارک کاملا ادامه  داشت.

 

امیر فولادی خاطر نشان کرد: اگر دشمن موفق می شد که خطوط مواصلاتی را در اختیار داشته باشد و از صادرات نفتی  و واردات ما ممانعت کند چه بسا سرنوشت جنگ به شکل دیگری تمام می شد، اما الحمدلله با این اقدام نیروی دریایی توانستیم صادارت و واردات خود را تا پایان جنگ حفظ  کنیم و خطوط مواصلاتی را دراختیار داشته باشیم .

 

وی یادآور شد:  در حقیقت اقتصاد کشور با این جانفشانی های نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور داشتند صادرات و واردات جاری بود و کشور با محدودیتی از این نظر مواجه نبود ما هم جا دارد از خلبانان تیز پرواز در نیروی دریایی راهبردی و جانفشانی های نیروی هوایی تقدیر کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

 

 

کد خبر 1121305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha