۱۷ گروه کالایی از مالیات معاف هستند

جعفریان با بیان اینکه ۱۷ گروه کالایی از مالیات معاف هستند، گفت: این گروه ها شامل کلیه کالا‌هایی که در سبد ارزش افزوده و واردات کاغذ را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف شب گذشته (دوشنبه 8 آذر) در برنامه گفتگوی خبری 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه ۱۷ گروه کالایی طبق ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از مالیات معاف هستند، گفت: این گروه ها شامل کلیه کالا‌هایی که در سبد ارزش افزوده و واردات کاغذ را شامل می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه گاهی برای حمایت از تولید داخل، از برخی کالا‌هایی که مشابه داخلی دارند، مالیات اخذ می‌شود، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در خرداد ۱۳۸۷ به صورت آزمایشی تصویب شد و تا ۱۳ سال اجرا شد و در قانون جدید ارزش افزوده جدید که ابلاغ شده است دائمی است و کالا‌هایی که از مالیات معاف هستند در پلکان اول ۹ درصد ارزنتر از سایر کالا‌ها هستند.

 

مشاور مالیاتی اتاق اصناف گفت: قانون جدیدمالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۹۳ بصورت لایحه تقدیم مجلس شد که پس از بررسی‌های کارشناسانه به صورت قانون در مجلس تصویب شد.

 

کد خبر 1121839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha