آبرسانی به ۱۴۱ روستای استان مرکزی طي ۸ ماهه سال جاری

عرفانی نسب از آبرسانی به ۱۴۱ روستاي استان با تانكرهاي سيار در ۸ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «یوسف عرفانی نسب» با اشاره به کاهش بارندگی در سال های اخیر و کمبود منابع آبی در جمع خبرنگاران گفت: در سال های اخیر به دلیل خشکسالی بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق روستایی با مشکلات متعددی روبرو شده اند که برای رفع این مشکل فعالیت های گسترده ای از سوی شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است.

 

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اشاره به اعزام تانكرهاي آبرسان سيار به 141 روستاي استان تا پايان آبانماه سال جاري، بیان کرد: آبرساني سيار به اين روستاها به دلايل مختلف از جمله مشكلات كمي و كيفي آب، سوختگي پمپ و حوادث ديگر انجام شده است.

 

مهندس عرفاني نسب مجموع سرويس هاي تانكر آبرساني سيار  اعزام شده به روستاها را  بيش از 4 هزار سرويس عنوان کرد و افزود : براي برخي از اين روستا ها فقط يك سرويس آبرساني اعزام شده و براي 61 روستا تا 5 سرويس تانكرهاي سيار اعزام شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه ريزي مدون و برگزاري جلسات مستمر ستاد پايش تنش آبي شركت با حضور اعضاء ستاد و مديران امور آبفا شهرستان ها از برنامه های سالجاري این شرکت است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در جلسات منظم  وضعيت تك تك روستاهاي داراي تنش آبي استان  مطرح و براي آن راهكارهاي مختلف از جمله آبرساني سيار، حفر چاه جديد، اجاره چاه هاي كشاورزي، انجام عمليات  مختلف عمراني و .... مطرح و انجام شده است.

 

وي اضافه کرد: شهر تفرش تنها شهر داراي تنش آبي در استان مركزي در سال جاري بوده است که علاوه براي حل كمبود آب شهر تفرش كارشناسان و مهندسين آب و فاضلاب استان مركزي طرح آبرساني اضطراري از چشمه هفتيان به اين شهر را ارائه دادند كه بعد از بررسي هاي مختلف فني اين طرح مورد موافقت قرار گرفت و توسط شركت آب منطقه اي استان مركزي اين طرح اجرا شد و آب مورد نياز مردم شهر تفرش فراهم گرديد.

کد خبر 1123342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha