ضرورت حمایت از جوانان نخبه/ پژوهش و فناوری رکن اصلی توسعه اقتصادی است

عباسی با بیان اینکه پژوهش و فناوری رکن اصلی رسیدن به توسعه اقتصادی است گفت: حمایت از جوانان نخبه و متخصص مورد توجه قرار گیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز( یکشنبه، ۱۴ آذر ) در حاشیه افتتاح نمایشگاه مجازی هفته پژوهش گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علم و فناوری یکی از مهمترین مقوله های رسیدن به توسعه پایدار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز نیاز کشور تحول اساسی در سواد، مهارت های دیجیتال دانش آموزان و سایر دانش پژوهان و علاقمندان به امر تحقیق است گفت: محققان ما باید برای عصر کاملا دیجیتال سال های پیش رو و قرن جدید آمادگی لازم را داشته باشند و در این راستا فناوری های جدید را تولید کنند.

وی اذعان کرد : بهره گیری از فضای سایبری در دوران شیوع کرونا به وضوح قابل مشاهده بود و با استفاده از این علم فناوری بسیاری از فعالیت ها سهل تر انجام شد. جهت تسهیل امور مردم و فعالیت های اجتماعی بایستی زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را گسترش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیشرفت در این حوزه نیازمند نقش آفرینی موثر فعالان دانش پژوه است افزود: امید است با توجه به استعدادهای کم نظیر انسانی، استان گیلان در این بخش جزء استان های پیشتاز باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه جوانان نخبه، خلاق و نوآور نیاز به حمایت و تشویق دارند و نباید مانعی بر سر راه آنها وجود داشته باشد تصریح کرد:  توسعه و افزایش شرکت های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان و مبتکران جوان گیلانی می تواند بسترساز توسعه علم و دانش باشد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه پژوهش و فناوری گیلان افزود: در این کارگروه تلاش می کنیم تا مشکلاتی که جوانان متخصص و خلاق با آن مواجه هستند از پیش روی آنان برداریم و دستگاه های استان گیلان نیز باید در این مورد همکاری های لازم را داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه جوانان نخبه استان با تولید علم و فناوری و نانو توانسته اند آنچه را که آموخته اند به تولید برسانند، خاطرنشان ساخت: توسعه در این حوزه، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم می کند.‌



کد خبر 1123743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha