مجتمع فرهنگی قرآنی «عترت» در خراسان جنوبی احداث می شود

صابری گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جهت حل مشکل مکان موسسات قرآنی طرح احداث مجتمع فرهنگی قرآنی«عترت» را که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بوده را ارائه داده که تایید شده است.

«مرضیه صابری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 75 موسسه قرآنی فعالیت دارند که از این تعداد 48 موسسه قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند.

 

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در 75 موسسه قرآنی استان 390 حافظ کل قرآن کریم، بیش از 12 هزار نفر حافظ یک جز به بالا، 130 نفر قاری و بیش از پنج هزار نفر فعال در بخش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم تربیت شده اند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی قرآن و عترت در سه حوزه آموزش «عمومی و تخصصی»، تبلیغ و ترویج و مشاوره است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای این فعالیت ها 2 سری قرآن کامل در 60 جلد، یک سری نهج البلاغه 20 جلدی، یک سری مفاتیح الجنان کامل 36 جلدی و 50 جلد ادعیه با خط بریل برای روشندلان خراسان جنوبی تهیه شده است.

 

صابری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 500 جلد قرآن کریم، مفاتیح الجنان و نهج البلاغه به موسسات، مساجد، مدارس و محافل قرآنی خانگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

 

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بحث حمایت از فعالیت های قرآن و عترت در استان گفت: در این راستا طی یک‌سال گذشته 680 میلیون ریال به منظور کمک سرانه آموزشی به 30 موسسه قرآنی پرداخت شده است.

 

وی در ادامه عنوان داشت: به منظور حمایت از فعالیت های قرآنی در مناطق محروم و مرزی استان 150 میلیون ریال توسط معاون قرآن و عترت و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی طی یکسال گذشته پرداخت شده است.

 

صابری ادامه داد: در راستای حمایت از فعالیت ها ی قرآن و عترت از موسسات فرهنگی قرآن و عترت از ابتدای سال جاری تاکنون 150 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

 

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به طرح تحفه اشاره کرد و گفت: موسسات قرآنی که به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند می توانند در این سامانه جهت دریافت تسهیلات با نرخ چهار درصد و تنفس 6 ماهه ثبت نام کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون 11 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی در سامانه تحفه جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 470 میلیون تومان ثبت نام کردند که تعدادی از این موسسات موفق به دریافت تسهیلات شدند و مابقی در نوبت قرار دارند.

 

صابری به مشکلات موسسات قرآنی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مهم ترین مشکل فعالین قرآنی بحث بیمه و مالیات است و فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال حل این مشکلات است.

 

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مکان و بالا بودن اجاره بها از دیگر مشکلات موسسات قرآنی این استان است، افزود: طرح احداث مجتمع فرهنگی و قرآنی «عترت» که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بوده خوشبختانه تایید شده است و اگر این موضوع پیگیری شود مشکل تعدادی از موسسات حل خواهد شد.

 

وی در پایان بیان کرد: برای حل مشکل مکان دیگر موسسات قرآنی نیز قرار است با شورای شهر و شهرداری رایزنی شود و این موضوع را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1123915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha