توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا رویکرد کانون ثارالله در فهما ۱۴۰۰

محمود محمودی گفت: یکی از رویکردهای کانون ثارالله در فهمای ۱۴۰۰، فراهم کردن زمینه توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا است که در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های جدید آموزش هنرهای دستی بومی منطقه از جمله سوزن دوزی و گلابتون دوزی کرده است.

«محمود محمودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: سوزن دوزی و گلابتون دوزی یکی از هنرهای دستی برخی از مناطق جنوب کرمان است که با دستان هنرمندان زنان روستا به طرزی ماهرانه بر تار و پود پارچه نقش می بندد.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد افزود: یکی از رویکردهای کانون ثارالله در فهمای ۱۴۰۰، فراهم کردن زمینه توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا است که در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های جدید آموزش هنرهای دستی بومی منطقه از جمله سوزن دوزی و گلابتون دوزی کرده است.


وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره های آموزشی سعی کردیم از ظرفیت هنرمندان فعال کانون فهمای ثارالله خانم ها محمودی، اسفندیاری، اکبری و سابقی نژاد استفاده کنیم.


احمدی ابراز کرد: این بانوان نیز خود در گذشته با حضور در دوره های آموزش هنرهای دستی کانون، مهارت کسب کرده و اکنون به عنوان مربی فعال هستند.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت بانوان روستا، مهارت آموزی و اشتغالزایی آنها از اهداف برگزاری دوره های آموزش سوزن دوزی و گلابتون دوزی است.


وی اظهار کرد: برای معرفی هنرهای دستی بانوان، فروش محصولات آنها و نیز معرفی ظرفیت های کانون فهمای ثارالله بزودی نمایشگاه در روستای ده رضا و روستای همجوار برگزار می کنیم.


احمدی اضافه کرد: قصد داریم با توسعه آموزش ها، مربیان زیادی تربیت کنیم تا با کمک آنها این هنرهای دستی بومی منطقه را احیاء کرده و این دوره های آموزشی را در روستاهای همجوار نیز برگزار کنیم.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد عنوان کرد: علاوه بر این نیز با برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی سعی داریم زمینه جذب دختران نوجوان، جوان و بانوان را به مسجد فراهم کنیم.

 

وی در خاتمه یادآور شد: تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی هنرهای دستی مختلف زمینه اشتغال تعداد ۱۰ نفر از بانوان روستا فراهم شده که از این طریق امرار معاش می کنند.

کد خبر 1124199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha