دیدار با مسئولین محور سفر مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد به رودبار جنوب 

امروز ۱۶ آذر ماه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در سفر به شهرستان رودبار جنوب با امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۶ آذر ماه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در سفر به شهرستان رودبار جنوب با امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.


حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در این دیدار، با مهم برشمردن فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به توسعه فعالیت های فرهنگی منطقه کمک کنند.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تجهیز کتابخانه های مساجد نیازمند همکاری بیش از پیش ستاد هماهنگی کانون های مساجد هستیم.


وی عنوان کرد: انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مصلی شهرستان نیازمند تاسیس کانون فرهنگی هنری است بنابراین می طلبد هر چه سریع تر برای تحقق این مهم اقدام شود.


حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: به منظور تعامل و هم افزایی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان باید بزودی نشستی با آنها برگزار شود.


کانون های مساجد با بصیرت افزایی در تربیت دینی نوجوان و جوان گام بردارند


«علی پرورش» در این دیدار، با اشاره به نقش مساجد در تربیت نسل، گفت: مسجد به واسطه جایگاه معنوی که دارد می تواند نقش بسزایی در تربیت نیروهای انقلابی داشته باشد.


فرماندار رودبار جنوب افزود: کانون های فرهنگی هنری می توانند با اجرای برنامه های جذاب و هدفمند، در نوجوان و جوان ایجاد انگیزه کرده تا زمینه حضور مستمر آنها را به مساجد فراهم کنند.


وی نسل جوان و نوجوان را سرمایه های آینده کشور، دانست و ابراز کرد: حفظ و پرورش این سرمایه ها نیازمند تربیت صحیح و دینی است و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با آگاهی بخشی، روشنگری و بصیرت افزایی در تربیت دینی آنها گام بردارند.


وی عنوان کرد: آشنایی با فعالیت های کانون های مساجد نیازمند برگزاری جلسات با مدیران آنها است و ما نیز برای پویایی مساجد و انجام فعالیت های مسجد محور در حد توان از کانون های مساجد منطقه حمایت خواهیم کرد.


برنامه های کانون های مساجد بر ۲ محور اصلی فرهنگ و هنر است


«مجید خوبی زاده» در این دیدار با بیان این مطلب که در سطح جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در دل مساجد فعالیت دارند، گفت: در شهرستان رودبار جنوب نیز قریب ۸۰ کانون فرهنگی هنری دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به رویداد ملی فهما، ابراز کرد: طی سال های گذشته زیست بوم مجازی تحت عنوان سامانه بچه های مسجد راه اندازی شده که فعالیت های کانون های مساجد در آن انعکاس می یابد.


وی بیان کرد: برنامه های کانون های مساجد بر ۲ محور اصلی فرهنگ و هنر است که در سطح مساجد منطقه فعالیت دارند.

خوبی زاده ادامه داد: کانون فرهنگی هنری برای کشف استعدادها، یکسری برنامه های خاص در حوزه های مختلف اجرا می کند به طور مثال در حوزه فعالیت های قرآنی هر ساله جشنواره قرآنی مدها متان را اجرا می کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: در حوزه فعالیت های هنری جشنواره های ترنج و قلم در این سامانه طراحی شده که به کشف استعدادها و پروش آنها کمک می کند.

وی در خاتمه با اشاره به فعالیت های برخی از کانون های رودبار جنوب خاطرنشان کرد: کانون امام خمینی (ره) در حوزه قرآنی و کانون شهید باکری نیز در حوزه محرومیت زدایی و خدمت به محرومین فعالیت دارند.

کد خبر 1124460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha