مراسم گرامیداشت روزدانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو، به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حسین کلانتری» در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو، گفت: 16 آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور، نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگان در مقابل استبداد، استکبار و سلطه بیگانگان و سمبل بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: دانشجو باید علاوه بر تلاش در راستای علم، تحصیل و دانش به دنبال مطالبه گری باشد و در راستای ارزش های انقلاب اسلامی گام بردارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید همراه با استدلال و پیگیری باشد، ادامه داد: آینده کشور به دست شما دانشجویان است و باید منطق و استدلال را در کاره و فعالیت های خود بکار گیرید.

 

در ادامه این مراسم دهقان، عضو هیئت علمی دانشگاه، نماینده و عضو هیئت رئیسه ادوار مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: دانشگاه مهد علم است و دانشجویان بعنوان آینده سازان کشور باید تلاش کنند تا در عرصه‌های مختلف علمی موفق باشند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: حرکت رو به جلو کشور در گام دوم انقلاب امری ضروری است و جامعه دانشگاهی نقش موثری در این راستا دارد.


وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که دشمن در تلاش است با عملیات روانی و رسانه ای، پیشبرد اهداف شوم خود در تسلیم ملت ایران با تشدید تحریم و جنگ اقتصادی را رقم زند، اضافه کرد: بی‌شک تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از قشر جوان، آگاه، متخصص و فرهیخته دانشگاهی، روند خوداتکایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و... تحقق راهبرد ایران قوی را تقویت خواهد کرد.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور دانشجویان و استاتید و اعضای هیئت علمی برگزار شد، از دانشجویان برتر این دانشگاه با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 1124496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha