آمادگی آستان مطهر علوی برای جشن  میلاد حضرت زینب(ع)

مسئولان آستان مقدس امام علی (ع) به مناسبت سالروز میلاد عقیله هاشمی حضرت زینب(ع) رواق ها و صحن و سرای این آستان را آذیین بندی و گل آرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی، کارکنان بخش خدمات و بخش گلدوزی درآستان مقدس امام علی (ع) به مناسبت سالروز میلاد عقیله هاشمی حضرت زینب(ع) رواق ها و صحن و سرای این آستان را آذیین بندی و گل آرایی کردند.

کارکنان شعبه گلدوزی وابسته به بخش کتیبه ها و احیای میراث  پارچه نوشته های سبز رنگ  حاوی اسامی و القاب حضرت زینب دختر امیرالمومنین(ع) را در صحن و رواق های این آستان نصب کردند.

 

 کارکنان بخش خدماتی با گل های طبیعی و برگ های زینتی این آستان مقدس را برای برپایی جشن میلاد حضرت زینب(ع) آماده کردند.

 

گفتنی است، حضرت زینب (ع) دخترامام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) است. وی پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.  حضرت زینب(ع) در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان جنگ، حضرت زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(علیه السلام) به اسارات در آمدند. خطبه او در کوفه و در مجلس یزید در شام معروف است. او را به دلیل مصیبت های بسیار «ام المصائب» نامیدند.

 

حضرت زینب 15 رجب سال 62 هجری قمری درگذشته است. برخی مورخان معتقدند که قبر او در جنوب دمشق است به همین دلیل منطقه سیده زینب نام دارد، برخی نیز قبر این حضرت را در قاهره مصر می دانند. برخی از مورخان دیگر قبر وی را در قبرستان بقیع در مدینه عنوان کردند.

کد خبر 1125260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha