یک روز فرهنگی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد اسفراین

کانون های رابط شهرستان اسفراین با همراهی مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در روزهای پایانی مهلت فهما نشست آموزشی سامانه بچه های مسجد را به صورت چهره به چهره برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ نشست آموزشی فهما در منطقه صفی آباد اسفراین به همت کانون فرهنگی هنری مشکات از کانون های رابط این شهرستان  به صورت چهره  به چهره و فردی برگزار شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز همراه فعالان کانون های فهما در این منطقه  که در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) و کانون سفینه النجاه گرد هم آمده بودند، شد و سوالات و مشکلاتی که در کانون با آن مواجه بودند را پاسخ گفت.

 

معرفی بخش های سامانه فهما برای افراد جدید در کانون های این منطقه از اهم اقدامات این نشست آموزشی می توان نام برد.

 

در ادامه نیز شیرازیان نشستی با مدیران سه کانون فرهنگی هنری محراب، سفینه النجاه و سیره الشهدا برگزار و  از فعالیت های کانون سفینه النجاه و اقدامات انجام شده در کتابخانه آن بازدید کرد.

 

همچنین نشست آموزشی ویژه کانون های زیر مجموعه کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها) دیگر کانون رابط این شهرستان در محل کانون با حضور مدیر ستاد فهمای استان برگزار شد.

 

«اصغر لنگری»، کارشناس مسئول اداری و توسعه پشتیبانی منابع ستاد فهمای استان و رابط شهرستان اسفراین در این نشست ها جزییات سامانه بچه های مسجد را با همراهی کانون های رابط به مدیران حاضر آموزش داد.

 

گفتنی است، تکریم پرستاران، تکریم خانواده شهید تاتاری و نشست با آموزش و پرورش منطقه صفی آباد از اهم اقدامات انجام گرفته در حضور نیم روزی مدیر ستاد فهمای استان می توان نام برد.

 

نوجوانان قرآنی پای ثابت طرح تلاوت نور در مسجد ولیعصر (عج) اسفراین

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با حضور در کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین از فعالیت های این کانون بازدید کرد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با حضور در محل کانون  فرهنگی هنری مسجد حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین و بازدید از بخش های مختلف این کانون از نزدیک در جریان  فعالیت های آن قرار گرفت.

 

حضور پرشور نوجوانان در اقامه نماز جماعت و اجرای طرح تلاوت نور و قرائت قرآن با همراهی آنان از ویژگی های بارز این مسجد می توان نام برد.

 

بازدید از کتابخانه کانون حضرت ولیعصر(عج) و فعالیت های کتابخوانی آن  شرکت در نماز جماعت مغرب نیز در این باره می توان نام برد.

 

 شیرازیان، همچنین در کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین  نیز حضور یافت و از روند فعالیت های آموزشی فهما به کانون ها توسط فعالان این کانون به عنوان کانون رابط شهرستان نیز بازدید کرد.

 

گفتنی است، تکریم پرستاران، تکریم خانواده شهید تاتاری و نشست با آموزش و پرورش منطقه صفی آباد اسفراین، بازدید از کانون سفینه النجاه و نشست با مدیران سه کانون سه کانون فرهنگی هنری محراب، سفینه النجاه و سیره الشهدا از اهم اقدامات انجام گرفته در حضور یک روزه در شهرستان اسفراین با هدف  ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کانون ها در رویداد ملی فهما می توان برشمرد.

 

 

اعلام حمایت امام جمعه جدید اسفراین از فعالیت های فهما

 

حجت الاسلام  و المسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین در نشستی صمیمانه بامدیر ستاد فهمای خراسان شمالی از برنامه های کانون های مساجد و رونق این فعالیت ها اعلام حمایت کرد.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در دیداری با امام جمعه شهرستان اسفراین که اخیرا و پس از بازنشتگی حجت الاسلام محمدیان امام جمعه پیشین، به این سمت منصوب شده در خصوص اهمیت و نقش فعالان کانون ها  و برنامه های اثر بخش آن در رونق مساجد گزارشی ارائه کرد.

 

شیرازیان در این دیدار که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء  در مسجد حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین و اجرای طرح تلاوت نور انجام گرفت، به گسترش فعالیت کانون ها در بستر فضای مجازی با راه اندازی  سامانه بچه های مسجد و برگزاری رویداد ملی فهما اشاره  و در این باره گزارشی ارائه کرد.

 

وی همچنین خواست تا از فعالیت های این کانون ها حمایت بیشتری شود تا با تقویت  این فعالیت ها شاهد رونق بیش از پیش مساجد باشیم.

 

حجت الاسلام  و المسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین نیز ضمن استقبال از فعالیت های فرهنگی  کانون های مساجد در بسیاری موارد آن را اثرگذار خواند و برای شکوفایی بیشتر فعالیت های مسجد با همراهی و حمایت از فعالین کانون ها اعلام حمایت کرد.

 

گفتنی است، در این نشست یک دوره تفسیر همراه به امام جمعه اسفراین اهداء شد.

 

 

 

کد خبر 1125346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha