دومین نشست نکوداشت سالگرد شهادت "سردار حاج قاسم سلیمانی" با حضور دکتر خراسانی زاده برگزار شد

یکشنبه ۲۱ آذرماه، دومین نشست ستاد فرماندهی بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و جمعی از اعضای شورای بسیج اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان یکشنبه ۲۱ آذرماه، دومین نشست ستاد فرماندهی بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و جمعی از اعضای شورای بسیج اداره کل برگزار گردید. 

در این نشست دکتر خراسانی زاده ضمن خیرمقدم به اعضاء حاضر، به تشریح و تدوین برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نحوه اجرای برنامه ها و جشنواره ها با حضور موثر و نقش آفرین مردم پرداخت و افزود: برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی هنری به منزله نقطه پایان نیست، خروجی برنامه ها می بایستی به دست مردم رسیده و تداوم یابد و انعکاس و بازتاب آن دیده و لمس شود.

وی در ادامه افزود: از جمله اهداف و برنامه های مجموعه دولت این است که مردم از حالت انفعال خارج شده و نقش آفرین باشند، اگر مردم مخاطب باشند صرفا نقش قضاوت کننده را دارند و این موضوع، میزان اثرگذاری اقدامات فرهنگی را به شدت کاهش میدهد.

خراسانی زاده بخش دیگری از سخنان خود را با طرح این پرسش که " چه کاری میتوانیم انجام بدیم تا مردم از جایگاه مخاطب یک پله بالاتر بیایند و تبدیل بشوند به کنشگر" ادامه داد و یادآور شد: حرکت مردم به این سمت و سو با عملکرد ما و ایجاد زمینه و بستر مناسب میسر است، همه هنر ما این است که چگونه مردم را در برنامه هایی همچون بزرگداشت سردار سلیمانی سهیم کنیم؛ بدون اینکه کسی را قضاوت کنیم و حاکمیت مردم را زیرسوال بریم، اگر چنین نباشد؛ مقصر ما هستیم که فضا نداده ایم، انگیزه نداده ایم و اجازه مشارکت و حضور مردم را فراهم نکرده ایم.

وی در ادامه بررسی دقیق برنامه های ویژه شهادت سردار سلیمانی را خواستار شد و  افزود: از اجرای هرگونه موازی کاری با سایر دستگاههای دیگر و اجرای برنامه های مشترک پرهیز و  برنامه های نو و خلاقانه با حضور پررنگ مردم پیش بینی گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان از همه حاضرین خواست تا بطور جدی و اصولی در خصوص نقش آفرینی مردم و ایجاد بستر مناسب جهت حضور پررنگ و کنشگر آنان، همفکری نموده و طرح ها و ایده های خود را در این خصوص ارائه دهند.

گفتنی است در ادامه این نشست، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل، معاونین واحدهای فرهنگی و رسانه ای، هنری و سینمایی، توسعه مدیریت و منابع و سایر اعضاء حاضر، به طرح برنامه های پیشنهادی خود در ایام سالگرد شهید سردار سلیمانی پرداختند و مواردی را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند.

کد خبر 1127044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha