حضرت فاطمه سلام الله علیها سرّی از اسرار شیعه و محور حدیث کساء است

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اینکه روایاتی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها داریم که جزو اسرار شیعه است از جمله آنکه « هر کس فاطمه را بشناسد آنچنان که باید، شب قدر را درک کرده است» گفت: پس فاطمه مادر ۱۱ قرآن ناطق و همچنین محور حدیث کساء است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد صباحی، در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه(۲۶ آذر) با مروری بر دعاهای رسول اکرم صلی الله علیه و آله تصریح کرد: ادعیه مختلفی از ساحت معصومین داریم که در مقام تعلیم بوده است اما برخی دعاها در مقام تعلیم نیست مثل دعاهایی که پیامبر در نیمه شب در خانه ام سلمه به درگاه خداوند شده است.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان یکی از این دعاها را «اللّهُمَّ لا تَکلنی إلی نَفسی طَرفَةَ عَینٍ أبَداً» دانست و گفت: وقتی پیامبر اینگونه دعا می کند آیا امت او نباید این ترس ها و اشک ها را داشته باشد؟ و در ادامه حضرت می فرماید خدایا مرا دشمن شاد نکن و این یعنی گناه ما{امت پیامبر} فقط پای خودمان نیست که به همین اندازه آبرویی از پیامبر و دین می بریم.

 

 

وی در خطبه دوم با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری، قشر فعال  در حمل و نقل را زحمت کش و تأثیرگذار در توسعه و اقتصاد و رفاه مردم دانست و سپس به 27 آذر، سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: مسائل و مشکلات مردم با این وحدت حل شود و کسی خیال نکند پرنده ای با یک بال می تواند پرواز کند لذا امیدواریم آثار این وحدت را در حل مشکلات مردم ببینیم.

 

 

حجت الاسلام صباحی، 13 جمادی الاولی سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت 75 روز پس از رحلت رسول اکرم را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: روایاتی داریم که جزو اسرار شیعه است و برای همین اصراری نداریم برای هر کسی بگوییم؛ از جمله اینکه علامه حسن زاده آملی می گوید استادم این حدیث را گفت و من آن را در تفسیر فرات کوفی پیدا کردم که اسرار ما شیعیان در آن آمده است.

 

 

 

وی اظهار کرد: آن حدیث این است « هر کس فاطمه را بشناسد آنچنان که باید، شب قدر را درک کرده است» خب سئوال می شود شب قدر چه شبی است؟ یکی از ویژگی های آن نزول دفعی{یکباره} قرآن است و ما قرآن را نسخه کامل برای انسان کامل می دانیم پس فاطمه مادر 11 قرآن ناطق است که از دامان ایشان است.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان سپس با اشاره به حدیث کساء تصریح کرد: فاطمه سلام الله علیها در این حدیث، محور تعریف شده و وقتی خداوند می خواهد اهل کساء را به جبرئیل معرفی کند با محوریت فاطمه است و در واقع جان حدیث کساء محوریت فاطمه و آیه تطهیر است.

 

 

وی با بیان اینکه عقل در شناخت فاطمه متحیر و احادیث فراوان است؛ به در پیش بودن دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: او سرّی از اسرار شیعه را پیدا و خانه اش را بیت الزهرا کرد.

 

 

حجت الاسلام صباحی با تأکید بر اینکه درباره شهید سلیمانی نباید کلی گویی کرد زیرا باید مصادیق گفته شود؛ اظهار کرد: ما الان معاصر ایشان هستیم و فرزندان و همرزمان و خانواده شهدایی که با ایشان همسفره بودند، هستند.

 

 

وی با افزودن اینکه علاوه بر این، باید در مصادیق خیال پردازی هم نکنیم و واقعیت ها گفته شود؛ بخش هایی از نامه حاج قاسم به دخترش فاطمه که سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری خوانده شد را مرور کرد و گفت: حاج قاسم در بخشی از آن نامه می گوید 30 سال است نخوابیدم.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان تصریح کرد: خواب او یا در سنگر بود، یا با پوتین و... شهادت او هم نیمه شب بود؛ باید روی این جمله دقت کنیم؛ در سفری از تهران به کرمان من با او بودم، ایامی که اوج جنگ با داعش بود، او یک شب را که در ایران بود در خدمت پدرش رفت.

 

 

وی در خطاب به جوانان و نوجوانان تأکید کرد: اگر 30 سال دیگر کسی گفت «سردار بی تکرار» گناهش به گردن شما است زیرا این تعریف را نه خودش می خواست و نه اسلام، حاج قاسم نباید سردار بی تکرار باشد؛ از ماها انتظاری نیست اما از شما جوانان انتظار است و باید کمر همت را ببنیدید.

 

 

حجت الاسلام صباحی یکی از رموز موفقیت حاج قاسم را احترام و خدمت به والدین دانست و  اظهار کرد: دست های آّبرومندی برایش دعا می کرد، اما یک جفت دست برای او دعا می کرد که از همه دست ها به عرش خدا نزدیک تر بود و آن دستان پدر و مادرش بود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه جوانان به گونه ای به والدین خود خدمت کنند که دستان والدین آنان ناخودآگاه برای دعا به درگاه خداوند بالا برود؛ خاطرنشان کرد: والدین هم همیشه دعاگوی فرزندان باشند.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه شاید سه چهار کار بیشتر نباید بکنید که در آینده حاج قاسم باشید؛ در خطاب به مسئولین در سطوح مختلف هم متذکر شد: من نمی گویم مثل حاج قاسم 30 سال نخوابید اما جوری باشید که وقتی کنار قبرش می روید رویتان شود سرتان را بلند کنید.

 

 

 

وی گفت: حاج قاسم مشکلات جهان اسلام را حل کرد؛ مشکلات یک مملکت که چیزی نیست اما باید کار جهادی کرد و خواب نداشته باشید گرچه بعضی ها اینجوری هستند و زحمت می کشند.

 

کد خبر 1127831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha