بصیرت در دانشگاه و حوزه تقویت شود/ لزوم تشدید نظارت بر قیمت کالاهای مورد نیاز مردم

حجت الاسلام مرادبیگی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه نظام اسلامی را در مسیر رشد و بالندگی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه موقت شهر ایلام، ظهر امروز(۲۶ آذر) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به جایگاه والای  حضرت فاطمه زهرا(س) نزد پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: حضرت پیامبر اکرم(ص)  فرمودندکه فاطمه (س) قلب و شادی دل و پاره تن من است.

 

حجت الاسلام« وعد مرادبیگی» با اشاره به اینکه جامعه ما به سیره و سبک زندگی فاطمه زهرا (س) نیاز دارد، گفت: یکی از آفت های جامعه امروز ما پیروی نکردن از سبک زندگی اهل بیت است، افزود: ازدواج های پر خرج و با تشریفات نتایج خوبی بر نخواهد داشت چرا که امامان معصوم بر ازدواج آسان تاکید کرده اند.
 

 

وی با با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) مهر تایید را بر ازدواج آسان زده است، گفت: در بیان معاشرت فاطمه زهرا (س) با امام علی (ع) در زندگی عشق و محبت وجود داشت که این ویژگی باید الگویی همیشگی برای زوج های جوان کشور باشد.

 

امام جمعه موقت شهر ایلام یادآور شد: دلیل اصلی نابود شدن بنیان خانواده ها، عدم توجه به خدا محوری است و  سیره اهل بیت ( ع ) در زندگی جوانان ما باید نهادینه شود تا زندگی زوج های جوان به طلاق منجر نشود، اگر خدا محوری و خدا باوری در زندگی زوج های جوان بود زندگی شیرین، پر بار و معنوی خواهد بود.

 

حجت الاسلام مرادبیگی در ادامه با اشاره هفته گرامیداشت وحدت و حوزه، بیان کرد:ارتباط دو سویه و تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه موجب استحکام نظام، انقلاب و لازمه اقتدار کشور در همه حوزه هاست.

 

وی افزود: دشمن دنبال اختلاف بین حوزه و دانشگاه است و هر زمان در این حوزه غافل شدیم، دشمن ضربه خود را زده، هر چند تاکنون موفق نبوده و با شکست مواجه شده است.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام تصریح کرد: افراد فعال در حوزه و دانشگاه ۲ قشر تاثیرگذار در آینده کشور هستند و هر قدر ارتباط بین این ۲ تقویت شود، پیشرفت و سعادت جامعه تضمین شده است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی یادآور شد: تقویت نظام و انقلاب به واسطه وجود حوزه و دانشگاه است و اگر نظام بخواهد در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند باید حوزه و دانشگاه را تقویت کند.

 

وی افزود: دانشگاه و حوزه باید مکانی برای سیاسی کاری برخی مدیران نباشد اما بینش، تحلیل سیاسی و داشتن بصیرت به فرموده مقام معظم رهبری باید در حوزه و دانشگاه روز به روز تقویت و در اوج باشد.

 

امام جمعه موقت ایلام گفت: جامعه را نیازمند وجود نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: فعالان حوزه و دانشگاه با بصیرت و بینش سیاسی می توانند انحرافات سیاسی را بخوبی شناسایی و براحتی حق را از باطل تشخیص دهند.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با اشاره به توزیع کالا های اساسی در کشور و لزوم تشدید نظارت ها در این حوزه، خاطرنشان کرد: دولت باید در تامین، توزیع کالا و نظارت بر قیمت گذاری همه تلاش خود را به کار گیرد.

 

دلیل اصلی نابودی بنیان خانواده ها عدم توجه به خدامحوری در زندگی است

امام جمعه موقت ایلام

وی تاکید کرد:

حجت الاسلام مرادبیگی

 

کد خبر 1127905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha