بودجه های محلی برای حمایت از کانون های مساجد لازم است/ رقابت سازنده فهما

لوح موسوی با اشاره به محدودیت های اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه های محلی برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد لازم است.

«سید حسن لوح موسوی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نجف آباد اشاره کرد و اظهارداشت: این مراکز فرهنگی و هنری نقش مهمی در اعتلای فرهنگی، ترویج فرهنگ دینی و غنی سازی اوقات فراغت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد افزود: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد بخش های مختلف شهرستان باعث ایجاد یک شبکه فرهنگی و هنری و ارائه خدمات به نقاط مختلف است.

 

وی ادامه داد: جلب مشارکت مردمی برای فعالیت های فرهنگی و هنری یکی از شاخصه های کانون های مساجد است و این موضوع باعث شده فرهنگ و هنر را مردمی و آحاد جامعه را نسبت به این عرصه دغدغه مند کنند.

 

لوح موسوی با بیان اینکه دولت از فعالیت های کانون های فعال حمایت می کند، تصریح کرد: محدودیت های اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانع از حمایت چشم گیر از این مراکز شده که لازم است خیرین و نهادهای محلی برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیش قدم بشوند.

وی اضافه کرد: شهرداری، دهیاری و سازمان های دولتی و خصوصی در ارائه تجهیزات به کانون ها همکاری و مشارکت کنند.

 

*رقابت سازنده فهما در بین کانون های مساجد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد با اشاره به سیاست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طی سه سال گذشته، گفت: طرح فهما و ایران قوی رقابت سازنده فهما در بین کانون های مساجد ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هم افزایی بین مراکز نزدیک به همدیگر و حمایت بر اساس فعالیت و توانمندی از شاخصه های موثر این طرح است.

لوح موسوی با اشاره به اینکه نشست هایی برای هماهنگی و حمایت از کانون ها و رفع دغدغه های طرح فهما انجام شده، اذعان داشت: در این جلسات مسئولان محلی نیز برای جلب مشارکت آنان حضور داشته اند.

 

کد خبر 1127968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha