۵۷ هزار نفر در مراکز تجمیعی هلال احمر کردستان واکسینه شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با گذشت ۴ ماه از فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر در شهرهای سنندج و کامیاران تاکنون ۵۷ هزار نفر در استان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: از این میزان، ۴۷ هزار مورد آن مربوط به مرکز تجمیعی شهر سنندج و ده هزار نفر نیز مربوط به پایگاه تجمیعی شهر کامیاران است.

 

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه ۶۰ نفر مراجعه کننده داشته‌ایم، عنوان داشت: واکسن‌های مورد استفاده در این مراکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در اختیار ما قرار گرفته که شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت است.

 

وی اظهار داشت: در مراکز واکسیناسیون ۱۷۰ نفر از اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان مشارکت داشته اند که در این مدت پنج ایستگاه تزریق واکسن، تیم فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس هم در این مراکز به مردم خدمت رسانی نمودند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان داشت: با توجه به نیاز استان، به مدت یک ماه دیگر نیز در مراکز واکسیناسیون سنندج در راستای امر خطیر ریشه‌کنی ویروس کرونا، در خدمت مردم هستیم و علاوه بر این، در جهت پیشگیری از ویروس کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی نیز با همکاری سپاه بیت المقدس و دانشگاه علوم پزشکی استان مشارکت داشته ایم که طی ۷ ماهه اخیر بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در هفت هزار شیفت کاری مشغول به ارائه خدمت بوده‌اند.

 

وی اذعان داشت: به نظر می رسد با حرکت جهادی هلال احمر، شبکه بهداشت، بسیج و سپاه و ادامه ی روند فعالیت واکسیناسیون تا چند ماه دیگر بتوان جشن پایان واکسینه شدن مردم را گرفت و از شهروندان خواهشمندیم به منظور افزایش ایمنی بدن، جلوگیری از افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن علاوه بر تزریق به موقع واکسن، از حضور در دورهمی‌ها و مراسم عروسی و عزا خودداری کنند.

کد خبر 1129937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha