پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در جاده جدید مریوان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باغان در جاده جدید مریوان راه‌اندازی می‌شود.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با عنایت به واگذاری بخشی از تاسیسات و ابنیه تجهیز کارگاه تونل باغان در مسیر جاده جدید مریوان به جمعیت هلال احمر، این امکان برای هلال احمر فراهم شده است تا پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خود در این محل راه‌اندازی نماید.

 

 

وی تاکید کرد: در جلسه ایمنی راههای استان در خصوص استقرار نیروهای امدادی به عنوان پایگاه امداد جاده‌ای تصمیم گیری به عمل آمده و بنا به دستور استاندار کردستان تامین امنیت و نیز ایجاد انشعاب برق به منظور راه‌اندازی هرچه سریعتر پایگاه مذکور مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین گفت: با توجه به حجم بالای گردشگران و ترددهای فراوان در جاده تازه افتتاح مریوان، ایجاد یک پایگاه جدید در این محور ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

وی خاطرنشان ساخت: طی هماهنگی‌های ایجاد شده با سازمان امداد و نجات و پیگیری‌های فراوان و رایزنی‌های گسترده استانی این مکان در محل گردنه باغان مریوان به همین منظور تحویل جمعیت شده است.

 

 

جلالی افزود: این مکان با همکاری فرمانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی با مساحت 500 متر مربع و 70 متر مربع زیر بنا طی روزهای گذشته تحویل جمعیت استان شده و تا حد بسیار زیادی تصادفات جاده‌ای و مخاطرات پیش آمده در محور را پوشش خواهد داد.

 

 

وی بیان داشت: استقرار پایگاه امداد و نجات می تواند حوادث جاده ای محورهای سقز- مریوان و سنندج – مریون را پوشش دهد.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه تصریح کرد: هم اکنون تیم امداد و نجات سیار شهرستان مریوان (مستقر در داخل شعبه) وظیفه پوشش امدادی این محور را عهده‌دار بوده و بعد مسافت باعث بروز برخی مشکلات به جهت عدم حضور به موقع در محل حادثه شده است.

 

 

جلالی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان امداد و نجات تا صدور مجوز استقرار پایگاه ثابت در این مکان، بزودی تیم امداد و نجات سیار شعبه ی مریوان در محل تایین شده استقرار یافته و بخش عمده ای مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد.

کد خبر 1130043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha