آموزش های آنلاین راهبردی در توانمندسازی کانون های مساجد

ارائه آموزش های آنلاین بر بستر سامانه بچه های مسجد راهبردی به جا و به موقع در توانمندسازی مدیران، تیم اجرایی و اعضای کانون های فرهنیگی و هنری مساجد و دستیابی به عدالت آموزشی در دو سال گذشته بوده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: از سال 96 با تغییرات صورت گرفته در نظام برنامه ریزی و مدیریت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ایجاد زیست بوم مجازی با عنوان بچه های مسجد، راه و روش فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری گسترده تر شده و با توجه به شیوع کرونا این تدبیر و ایجاد زیست بوم بچه های مسجد فرصتی شد تا کار مسجد تعطیل نشود.

اوقات فراغت افراد بر اساس فعالیت های زیست بوم بچه های مسجد تعطیل نشد و علاوه بر آن آموزش و توانمندسازی بچه های مسجد توسعه یافت.

 

در سال های گذشته دوره های آموزشی برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تیم اجرایی و مدیران مسئول در قالب کارگاه ها و برنامه های حضوری و یا به شکل اردویی برگزار می شد اما تعداد افراد و بهره برداران آن نیز محدود بود.

تنوع رشته های آموزشی در دوره های قبلی دغدغه دیگری بود که کمتر همه افراد را در بر می گرفت و در نهایت هزینه ای زیادی نیز به متولیان اجرا تحمیل می شد.

 

آموزش آنلاین با وجود دغدغه ها و چالش هایی که دارد اما توانسته عدالت آموزشی را فراهم و همه اعضای کانون های مساجد در نزدیک و دور دست از این خدمات بهره ببرند و از طرفی هم تنوع رشته ها بیشتر شده است.

 ارائه آموزش های آنلاین بر بستر سامانه بچه های مسجد راهبردی به جا و به موقع در توانمندسازی مدیران، تیم اجرایی و اعضای کانون های فرهنیگی و هنری مساجد و دستیابی به عدالت آموزشی در دو سال گذشته بوده و ثمره این اتفاق را در آینده نسبت به تقویت عملکرد کانون ها خواهیم دید.

 

*فراغت موثر و کارآمد بر بستر فضای مجازی

 

این دوره های آموزشی به غنی سازی اوقات فراغت و همچنین افزایش آگاهی و دانش عمومی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می کند تا بچه ها هم اوقات فراغت شان به خوبی و با کیفیت پر شود هم برل آگاهی آنان اضافه شود.

وجود فایل های آموزشی مکتوب و فیلم های به خودی خود در ارتقا دانش نقش داشته ولی آزمون بارگذاری توانسته این توانایی را محک بزند که همگی در مسیر افزایش آگاهی هدفمند است.تکرار هر چند بار تماشای فیلم ها برای تسلط در محتوا از مزیت این امکانات به شمار می رود و گروه های مختلف قادر به بهره گیری از آن هستند.

دسترسی راحت و ساده به مرجع آزمون ها توانسته انگیزه را برای شرکت در یک رقابت سازنده را فراهم سازد و افراد با جمع کردن امتیاز از جوایز نفیس هم بهره مند می شوند.

 

*افزایش توانمندی مدیران و اعضا کانون ها در حوزه های فرهنگی و هنری

 

یکی از دغدغه بسیاری از مدیران کانون های مساجد و یا مخاطبان این مراکز، توانمندسازی تیم اجرایی در حوزه های مختلف بود که مثلا اگر مدیری در ارائه طرح توانایی داشت قادر به نگارش یک طرح نامه و جذب اعتبار از ستاد کانون های مساجد و یا ادارات و دستگاه های اجرایی بود.

نحوه برخورد با نوجوانان، افزایش توانمندی در حوزه کسب و کار، آگاهی در بخش های اجتماعی و مقابله با آسیب ها از دیگر نیازهای جوانان و مدیران کانون های مساجد بود که به لطف این سامانه این مهم رقم خورده است.

«محمد تابش« کارشناس فرهنگی و هنری کانون های مساجد اصفهان در یک یاز جلسات مجازی توجیهی گفت: استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در سامانه بچه های مسجد در ارتقا کیفی این مراکز کمک می کند.

وی ادامه داد: تنوع رشته های آموزشی بر جذابیت این کار افزوده و از طرفی هم امکان نمایش فیلم های آموزشی برای مردم فراهم و شرایط سختی را ندارد.

 

*رضایت بچه های مسجد از دوره های آموزشی

 

بچه های مسجد به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و روستایی که کمتر جلسات آموزشی عمومی و متناسب با علاقه خود را دارند، با استفاده از این خدمت، دانش و آگاهی خود را افزایش داده و یا به علاقه مندی خودشان پی برده اند و این موضوع سبب پیشرفت آینده آنان خواهد شد.

جای خالی آسیب شناسی و نیازمندی های مخاطبان کانون های فرهنگی و هنری برای ارائه دیگر دوره های آموزشی احساس می شود که در این خصوص واحد آموزش در ستاد استانی و کشوری بر این مسئله تمرکز کند و مدیران کانون ها نیز نیازهای مخاطبان را به مسئولان بالا دستی انتقال دهند.

 

 

کد خبر 1130216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha