بررسی سلامت قرآن از تحریف در دومین همایش مجازی بین المللی قرآن

مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی با برگزاری دومین همایش مجازی بین المللی قرآن به بررسی سلامت قرآن از تحریف و وحدت آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از امام علی(ع)،  مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی دومین همایش مجازی بین المللی قرآنی با عنوان « سلامة النص القرآنی من خلال المصاحف المخطوطه» را با مشارکت پژوهشگران متخصص از هشت کشور جهان به پایان رساند.

 

دکتر«سلیم الجصانی» عضو شورای اداری آستان مطهر علوی درباره این همایش گفت: در این نشست علمی بزرگ شماری زیادی از علما و شخصیت های علمی از کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند. این نشست به یکپارچکی و سلامت متن قرآن از تحریف و وحدت قرآن تاکید کرد. پژوهشگران در این همایش بر این اعجاز تاکید داشتند.

 

الجصانی افزود: قرآن کریم معجزه است و این مسئله را علما را با استقراء علمی، تحقیق، مطالعه و پژوهش دقیق تایید کردند. متنی است که تحریف نشده است. متن قرآن تنها یک معجزه نیست، بلکه مضامین متن قرآن به معجزه ای به عنوان زبان عربی تبدیل شده است. این زبان از یک زبان معمولی قبل از ظهور قرآن به معجزه ای تبدیل شد که هنجارهای همه زبان ها را زیرپا گذاشت که بالغ بر 10 هزار زبان متعلق به سال های مشخصی از زندگی است. اما زبان عربی تا 1500 سال ادامه داشت و همچنان با تداوم قرآن کریم ادامه دارد. ما از جهانیان می خواهیم در این اعجاز تدبر کنند. سلامت انسانی و موفقیت را از آن بگیرند.

 

دکتر«احمد نجفی، رئیس مرکزقرآن کریم گفت: به منظور بررسی موضوعی یکی از مهم ترین مبانی اعتقادی مسلمانان یعنی سلامت متن قرآن از تحریف، دبیرخانه آستان مطهر علوی از طریق مرکز قرآن کریم به برگزاری دومین همایش مجازی بین المللی قرآن با موضوع سلامة النص القرآن من خلال المصاحف المخطوطه روی آورد تا ثبات کند که قرآن کریم توسط خداوند متعال مصون است. این مسئله از طریق بررسی قرآن های قدیمی یا علوم حدیث اثبات شده است.

 

این همایش از طریق برنامه ZOOM و شبکه های ارتباط اجتماعی برگزار شد و دکتر مرتضی کریمی نیا از ایران، دکتر اریانا دوتونه رامباخ از ایتالیا، دکتر هیثم صدیقی از آمریکا، دکتر الینور سلار از فرانسه در این همایش حضور داشتند و در پایان به پرسش های حاضران پاسخ دادند.

کد خبر 1130372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha