توجه به ابعاد فرهنگی و هنری شهر تهران در ساخت آثار هنری ضروری است

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توجه به ابعاد فرهنگی و هنری شهر تهران در ساخت آثار هنری را ضرورت خواند وگفت: آلبوم «تهران جان» پروژه ارزشمندی است که جا داشت از تولید آن دفاع کنم.

 

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» از تولیدات مشترک مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  پیش از ظهر امروز شنبه چهارم دیماه با حضور حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی زند وکیلی معاون هنری و امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی این سازمان، علی‌محمد مودب، شاعر، عارف علیزاده خواننده  و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

 در این مراسم «حجت الاسلام امرودی»، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با تقدیر از عوامل تولید و ساخت  آلبوم «تهران جان» گفت:  همانطور که می دانید شعارها در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساماندهی  درستی نداشت   از زمانی که من در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بودم تلاش کردم که در این زمینه کارهایی  انجام شود اولین شعار ما این بود که «شهر ما یافتنی نیست؛ ساختنی است» و این باوری بود که باید برای تحقق آن دست پیدا می‌کردیم که خوشبختانه امروز در تمام جغرافیای شهر تهران دیدنی است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با اشاره به این نکته که  تهران 30 هزار شهید  و 5 هزار شهید گمنام دارد،اظهار کرد:  باید مزار شهدای این شهر  را طلا گرفت؛ به فرمایش مقام معظم رهبری  شهدا امام زادگان عشق هستند. اینها هرکدام می‌توانند زیارت نامه‌ای برای خود داشته باشند که هزاران سال دیگر بوی عطرشان از مزارش بلند می‌شود. اینها قصه نیستند اینها تمدنی هستند که تهران آن را در درون خود دارد.

 وی خاطر نشان کرد: از هر زاویه‌ای به شهر تهران  نگاه کنید می‌بیند که تهران چقدر جای قابل توجهی است. این شهر شخصیت‌هایی دارد که می‌توان فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌های فراوانی برای آن نوشت. این کوچه پس کوچه‌های تهران محل شهادت شهیدانی است که ما در قبال این گرامیان وظایف زیادی داریم که بتوانیم آنها بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به اینکه تهران  تنها پایتخت شیعه در جهان است، گفت:هیچ پایتختی در دنیا شیعه نیست، شما جایی در دنیا را نمی‌توانید پیدا کنید که تنها پایتخت شیعه در عالم باشد. وقتی نام این شهر مطرح می‌شود نام حضرت زهرا (س)، نام حضرت علی (ع) و نام بزرگان ما تداعی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تهران شهری است که  حاج قاسم سلیمانی در آن حضور داشت ؛ خاطر نشان کرد: حاج قاسم یک مکتب است نه فقط ایرانی ها و مذهب شیعه و اهل تسنن  بلکه تاریخ مدیون حاج قاسم سلیمانی است تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی ایشان قابل توجه. به اعتقاد من هرچه قدر بگذرد ابعاد متفاوتی از شخصیت این شهید بزرگوار برای ما معین می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با اشاره به آلبوم «تهران جان» گفت: این اثر پروژه بسیار ارزشمندی است که جا داشت از تولید آن دفاع کنم و از دست‌اندرکاران قدردانی نمایم که دست به کار بزرگی زدند.

کد خبر 1130447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha