همبستگی مسئولان مایه امید مردم است/ ضرورت حفظ تاریخ و فرهنگ اصفهان

مرتضوی با اشاره به امید به عنوان سرمایه مهم اجتماعی گفت: همبستگی و همدلی بین مسئولان مایه امید مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، سید رضا مرتضوی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به ضرورت ها، دغدغه ها و نیازهای اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: مردم به دولت جدید و تیم جدیدی که در مدیریت کشور.‌استان و شهر وارد شده اند برای رفع مشکلاتشون امید بسته اند.

استاندار اصفهان افزود:‌ امید به عنوان سرمایه مهم اجتماعی مهم و ضرورت جامعه است و همبستگی و همدلی بین مسئولان مایه امید مردم خواهد شد و نباید رفتار و عملکردها به آن لطمه بزند.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در اصفهان وجود دارد و با همدیگر قابل حل نیست، تصریح کرد: باید ظرفیت های مختلف دستگاه های اداری و خدماتی را برای رفع آن بکار بگیریم.

مرتضوی یادآورشد: در این مسیر صادقانه با بکارگیری ظرفیت موجود برای رفع معضلات بر اساس اولویت پیش برویم و مانع از تفرقه و سواستفاده برخی ها برای دور شدن از مسیر واقعی باشیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه آب، فرونشست و چالش های اجتماعی باید بر اساس یک برنامه مشخص دنبال شود، اذعان داشت: اصفهان جایگاه مهمی در کشور و عرصه بین الملل دارد و باید برای رفع مشکلات آن پیش برویم و البته دولت با بدهی و مشکلات از دولت های قبل روبروست اما دنبال سیاه نمایی نیستیم.

 

*ضرورت حفظ تاریخ و فرهنگ اصفهان

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت تاریخی و گردشگری اصفهان یکی از جلوه های مهم این خطه است، گفت: فرونشست و خشکسالی و مشکلات ناشی از آن بر این آثار نباید غلبه کند که آنگاه ما را به تاریخ و هویتمان بدهکار می کند.

وی ادامه داد:‌ حفظ و حراست از این ظرفیت ها و همچنین کمک به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو بخشی از این موضوعات باید توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال شود و بخشی را هم مدیریت شهری کمک کند.

مرتضوی اضافه کرد: مشکلات اعتباری در آن اداره کل اجرای پروژه و حراست از آثار را با سختی مواجهه می کند اما بخش خصوصی به دور از چالش های دولتی در این خصوص کمک کند.

وی دعوت از سرمایه گذاران خصوصی برای توسعه اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی را مهم بیان کرد و یادآورشد: شورا و شهرداری در تسهیل شرایط و ایجاد بستر برای این موضوع کمک کند.

کد خبر 1130963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha