فقاهت، تقوا و بصیرت از ضرورت های طلبگی است

حجت الاسلام سه عنصر فقاهت، تقوا و بصیرت را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: انسان بصير باید بداند در اطرافش چه مي گذرد و اگر بصيرت نداشته باشد، ممکن است ناخودآگاه در مسیر بیراهه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «رضا زرندی» در نشست بصیرتی به‌ مناسبت بزرگداشت حماسه ۹دی ماه با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی باعث شد كه مردم قدر نظام و انقلاب و همچنین امنیت کشور را بیشتر بدانند، گفت: در جریان فتنه ۸۸ غفلت برخی از مردم باعث قرار گرفتن در مسير دشمن شد.

 

مدير مدرسه علميه صاحب الزمان(عج) مشهد ادامه داد: با شرايط و اتفاقاتی که به وجود آمد، زمينه‌اي فراهم شد كه حماسه عظيم و تاريخي ۹ دي رقم بخورد كه عصاره اين حماسه، حمايت تمام عيار مردم از نظام، انقلاب و رهبري بود، که اگر درایت مقام معظم رهبری(حفظه الله) و هوشیاری مردم نبود، آتش این فتنه به این زودی خاموش نمی‌شد.

 

وی با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره یوسف" قُلْ هذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی اللهِ عَلی بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی وَ سُبْحانَ اللهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ"، يكي از نكات انحرافي رهبران فتنه را، تخطي از مسير اصلي دانست.

 

حجت الاسلام زرندی افزود: رهبران مخالف، مردم را به جاي دعوت به سمت خداوند به خودشان دعوت کردند که اين يكي از حملات شيطان است، زیرا شيطان دنبال زاويه است، به گونه‌ای که چگونه و چطور انسان را اغوا كند تا جائي كه ادعاي خدايي كند.

 

مدير مدرسه علميه صاحب الزمان(عج) مشهد سه عنصر فقاهت، تقوا و بصیرت را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: انسان بصير باید بداند در اطرافش چه مي گذرد و اگر بصيرت نداشته باشد، ممکن است ناخودآگاه در مسیر بیراهه قرار بگیرد.

کد خبر 1133476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha