امضای تفاهم نامه جامع فعالیت های آموزشی میان ارتش و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

طی مراسمی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و سردار محمدعلی نوری نژاد، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه جامع فعالیت های آموزشی میان ارتش و فرماندهی نیروی انتظامی کشور امضاء شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم امضای این تفاهم نامه آموزشی میان ارتش و فرماندهی نیروی انتظامی گفت: امروز توفیق داشتیم در خدمت برادران عزیز از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای امضای تفاهم نامه تربیتی و آموزشی باشیم. با توجه به نیازی که در موضوع تربیتی و آموزشی در هر سازمانی وجود دارد و ظرفیت هایی که امروز در ارتش و فرماندهی نیروی انتظامی وجود دارد، ما می توانیم از ظرفیت های موجود بهره ببریم و این امر موجب هم‌افزایی در این دو نهاد می شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: اگرچه این موارد در گذشته نیز اجرا می شده و همکاری های تربیتی و آموزشی وجود داشته است اما با عقد تفاهم نامه جنبه رسمی پیدا کرده و ابعاد گسترده تر و همکاری بیشتری در بحث های تربیتی و آموزشی به وجود می آید.

 

وی گفت: این موضوع حسن دیگری هم دارد و آن این است که تربیت شدگان و آموزش دیدگان که به صورت متقابل در دو نهاد آموزش می بینند با آشنایی با یکدیگر و شئونات دو نهاد در انجام همکاری های آینده بسیار موفق تر خواهند بود و این امر منشأ خیر و برکت برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی انتظامی کشور است.

 

وی اظهار کرد: ما با فرمانده انتظامی در ابعاد دیگری نیز همکاری های نزدیک داریم و فرماندهی انتظامی از پشتیبانی های عملیاتی متعدد ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره می برد که همگی با توجه به نیاز عملیاتی مورد اجرا قرار می گیرد اما برای گسترده شدن بحث های آموزشی و هدفمند شدن آن و همچنین سازماندهی بهتر، با عقد تفاهم نامه توسعه لازم انجام خواهد شد.

 

سردار محمدعلی نوری نژاد، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این مراسم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش آموزش دارای تجربه طولانی در موضوعات متنوع است و این امر ایجاب می کند تا نهادهایی که در کنار یکدیگر قرار دارند از این تجارب یکدیگر استفاده کنند. در گذشته استفاده از این تجارب وجود داشته است و در دوره های تشکیل شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری های متنوعی صورت گرفته است.

 

وی گفت: این تفاهم نامه راه را بازتر می کند و چراغ راه و هدایتی برای آینده است تا انشاءالله در آینده این آموزش ها تقویت شود و کمک می کند در اجرای برخی ماموریت های مشترک دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه در مرزهای کشور که واحدهایی از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران ارتش انجام وظیفه می کنند.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه کمک کند تا آموزش ها مستحکم تر و هم افزا در اجرای ماموریت ها به کار گرفته شود و در کنار یکدیگر انجام وظیفه کنیم و از برادر بزرگ تر (ارتش) در اجرای فعالیت‌ها بیاموزیم.

 

در ادامه این مراسم مفاد مهم تفاهم نامه فی مابین که در چند ماده و تبصره تنظیم شده بود توسط امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموش ارتش و سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب الله جانثاری، معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشریح شد و در پایان مراسم این تفاهم نامه جامع آموزشی توسط امیر دریادار سیاری و سردار نوری نژاد به امضاء رسید.

کد خبر 1134368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha