هر کس در مسیر تحقق اراده الهی تلاش کند در لشکر پیامبر(س) قرار دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: هر کس در مسیر تحقق اراده الهی و ولایت حق تلاش کند در هر زمانی از تاریخ باشد در لشکر پیامبر(س) قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: در منابع دینی ما سه نوع عبادت و معصیت وجود دارد که اگر آنها را بشناسیم عظمت و ارزش ماموریت حضرت زهرا(س) برای ما بیشتر مشخص می شود.

وی افزود: نخستین آنها عبادات‌های فردی است که شخص اعمال نیک همچون نماز، روزه یا سایر عبادات فردی را خود به تنهایی انجام بدهد. نقطه مقابل آن گناهان فردی است که شخص در خلوت خود انجام می دهد به عنوان مثال شراب خوردن، روزه نگرفتن یا نماز نخواندن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: دومین قسمت عبادات جمعی است که در جمع و با دیگران تحقق پیدا کند به عنوان مثال نماز جماعت، انفاقات، صدقات، احسان به والدین، صله رحم، خدمات و مدیریت اجتماعی از جمله عبادات جمعی هستند که ارزش و اهمیت آن به مراتب بیشتر از عبادت‌های فردی است چرا که گستره فراوانی دارد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در نقطه مقابل عبادات جمعی معصیت‌های جمعی قرار دارند که به اجتماع و جامعه آسیب می زنند به عنوان مثال غیبت، تهمت، سوء ظن نسبت به مومنان، کم فروشی، گرانفروشی، اختلاس، بی‌حجابی از جمله گناهان اجتماعی هستند که به جامعه ضربه می‌زنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حکومت دینی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: حکومت دینی نسبت به سلامت جسمی، روحی، اخلاقی، روانی و امنیت و عزت جامعه مسئول است که اگر مورد خطر قرار گیرد وظیفه حکومت است که از آنها دفاع کند. گاهی برخی با دستاویز کردن آیه «لا اکراه فی الدین» بی‌حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و می‌خواهند با آنها برخورد نشود در پاسخ آنها باید گفت این آیه مربوط به اعتقادات دینی است و به حجاب که مساله اجتماعی و مربوط به ارزش ها و هنجارهای یک جامعه است مربوط نمی‌شود. در جامعه دینی که ارزش‌های دینی حاکم است اگر کسی بخواهد در زمینه مسائل اجتماعی به دینداران دهن‌کجی کند حاکم دین وظیفه دارد که با او برخورد کند. با گذشت ۳۰ سال در کشور ما هنوز شهید تشییع می‌شود خانواده‌های دیندار برای امنیت این جامعه فرزندان خود را تقدیم کردند بنابراین کسی حق ندارد با زیرپا گذاشتن ارزش‌های اجتماعی نسبت به آنها دهن‌کجی کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه قسمت سوم عبادات تاریخی هستند یعنی انسان کاری کند که در عبادات تمام خوبان، اولیا و انبیای الهی در طول تاریخ شریک شود، اظهار کرد: این عبادت فراتر از عبادات فردی و اجتماعی است چراکه انسان با ثواب عبادات تمام انبیا و اولیا در طول تاریخ بشریت شریک می شود. پیامبران و اولیای الهی هدف واحدی داشتند و این بود که حکم الهی و ولایت حق تمام عرصه‌های زندگی بشری را پوشش دهد و جای خالی برای شیاطین باقی نماند.

استاد حوزه علمیه افزود: در مقابل تحقیق ولایت حق درزندگی بشری شیاطین سعی می‌کنند که هواهای نفسانی بر زندگی انسان‌ها مسلط شود. هر کس به هر صورتی به اقامه ولایت حق کمک کند در ثواب هدف انبیاء و اولیاء الهی شریک می‌شود. طبق روایات رسیده هر کس در مسیر تحقق اراده الهی و ولایت حق تلاش کند در هر زمانی از تاریخ باشد در لشکر پیامبر(س) قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه هر گاه آرزوی انسان در راستای جبهه حق باشد در نهایت با آنها پیوند می‌خورد و جزئی از هویت او می شود، گفت: هر کس با محبوب خود همراه می شود، برخی آرزو همراهی با انبیا و اولیای را دارند. امروز هر کس شعائر دینی همچون مجالس فاطمیه، محرم، راهپیمایی اربعین را بزرگ بدارد در مسیر تقویت ولایت حق قدم برمی‌دارد و اقدام او جزو عبادت‌های تاریخی فوق‌العاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: حضرت خطاب به شیعیان خود می‌فرمایند در مجالس و گردهم‌آیی‌های خود از معارف دینی صحبت کنید و امر ما را احیا کنید. زمانی که رضا خان مجالس روضه را تعطیل کرد عبدالکریم حائری بسیار غصه می‌خورند چراکه اعتقاد داشتند این مجالس واجبات دین را حفظ می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز مهم‌ترین عبادت تاریخی جهت احیا ولایت اهل بیت(ع) حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی است چراکه این نظام زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت‌(عج) است و شهدای ما با این انگیزه شهید شدند. امام راحل می فرمودند هدف ما از انقلاب بالا در مرحله اول بالا رفتن پرچم اهل‌بیت(ع) در ایران، در مرحله دوم نجات کشورهای اسلامی از استعمار و در مرحله سوم سوق یافتن جهان به سمت عدالت‌خواهی و معنویت است که زمینه‌سازی ظهور فراهم شود. رهبران این نظام چشم انداز دارند و می‌دانند چه می‌کنند و آن زمینه سازی ظهور است.

وی با بیان اینکه مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خلاصه شده در وصیت نامه ایشان است، ابراز کرد: ایشان می فرمودند که امروز قرارگاه و خیمه امام حسین(ع) ایران و جمهوری اسلامی حرم اهل بیت(ع) است، اگر این حرم بمانده حرم های دیگر هم می‌مانند اگر این حرم از بین برود هیچ حرمی باقی نمی‌ماند. امروز دشمن در صدد زدن این خیمه اگر این خیمه را بزند هیچ حرم حرم دیگری باقی نمی ماند؛ بنابراین امروز مهمترین مصداق همراهی با اولیا و پیامبران الهی یاری و تقویت این نظام است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: ماموریت حضرت زهرا(س) حفظ ولایت امیرالمومنین امام علی(ع) بود زیرا می‌دانستند که اگر او حفظ شود دین باقی می‌مانند و اگر او را حذف کنند و از بین می‌رود. در جبهه حق محور امام است که دین را حفظ می‌کند اگر امام از بین برود دین هم از بین می‌رود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را شاخص قرار دادند که هرجا ایشان باشد حق همان جا است و خداوند با رضا و غضب ایشان رضا و غضب می‌کند.

کد خبر 1135206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha