۲۵ هزار برنامه فرهنگی در عرصه کتاب استان اصفهان اجرا شد/ نیازمند مشارکت مردم در توسعه کتابخوانی

هلاکویی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری عرصه کتاب گفت: در یک سال گذشته ۲۵ هزار برنامه فرهنگی در عرصه کتاب استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «امیر هلاکویی« در دیدار با سرپرست فرماندار تیران و کرون به وضعیت کتابخانه های عمومی استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: 310 کتابخانه عمومی و بیش از 180 هزار عضو در این استان فعالیت می کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: اعضای کتابخانه های عمومی امکان استفاده از منابع سراسری را دارند و از منبع 24 میلیون کتاب می توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی برای توسعه فرهنگ مطالعه در حال انجام است، تصریح کرد: در یک سال گذشته 25 هزار برنامه فرهنگی در عرصه کتاب استان اصفهان به صورت حضوری و غیر حضوری اجرا شد.

 

*نیازمند مشارکت مردم در توسعه کتابخوانی

هلاکویی با اشاره به کمبود سرانه مطالعه و منابع کتاب اشاره کرد و اذعان داشت: برای رفع این چالش نیازمند مشارکت مردم در توسعه کتابخوانی هستیم.

وی ادامه داد: محدودیت اعتبارات دولتی مانع از توسعه فضای کتابخوانی شده و با پروژه های مشارکتی در رفع نیازهای سرانه مطالعه می توانیم کار کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه کمبود فضای مطالعه و عدالت کتابخوانی وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از خودروی سیار، توسعه زیرساخت ها و امانت دهی پستی کتاب قادر به رفع این چالش خواهیم بود.

کد خبر 1136042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha