شوراهای بالادست نسبت به شوراهای پایین تر باید نظارت داشته باشند

صالحی با بیان اینکه در موضوع اصلاح قانون مربوط به شوراها برخی از موضوعات مغفول مانده بود، گفت: شوراهای بالادست نسبت به شوراهای پایین تر باید نظارت داشته باشند و این نظارت درست انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد صالحی، کارشناس حقوقی عمومی شب گذشته (یکشنبه 19 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اینکه با ظرفیت های فعلی چطور می توان جلوی فسادهای احتمالی را گرفت؟ افزود: در این زمینه باید دو نگاه داشته باشیم اول اینکه آیا قوانین موجود کفایت می کند یا خیر؟ دوم اگر نقصی در اجرا می بینیم منشأ آن کجاست؟

 

وی ادامه داد: در موضوع اصلاح قانون مربوط به شوراها برخی از موضوعات مغفول مانده بود، شوراهای بالادست نسبت به شوراهای پایین تر باید نظارت داشته باشند و این نظارت درست انجام نشده است.

 

صالحی با اشاره به اینکه در بند 5 ماده 86 قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور نظارت بر عملکرد و فعالیت شوراهای بخش و شهر وجود دارد، گفت: یعنی شورای شهرستان به عنوان شورای بالادستی باید نظارت بر شوراهای پایین دستی کند ضمن اینکه در کمیسیون شوراهای مجلس کمک کردیم که هیأت های حل اختلاف صرفاً فعالیت حل اختلاف نداشته بلکه نظارت بر عملکرد داشته باشند، هم نظارت بر عملکرد شوراها را اضافه کردیم و هم نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر.

 

صالحي گفت: در حال حاضر صرفاً توسط یکسری از مقامات پرونده های مربوط به تخلفات در این هیأت ها مطرح می شود ولی این را گسترده تر کردیم و اختیار را به اعضای دیگر هم دادیم.

کد خبر 1136076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha