مسئولین از مرحله جبران خسارات سیل غفلت نکنند 

حجت الاسلام علیدادی گفت: در مناطق سیل زده جنوب کرمان از مراحل اول و دوم عبور کرده ایم و اکنون باید میزان خسارات وارده و چگونگی جبران این خسارات به طور دقیق ارزیابی شود پس می طلبد مسئولین از این مرحله غفلت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز نشست شورای اداری شهرستان رودبار جنوب با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام «علیدادی» در این نشست، با بیان این مطلب که هر حادثه ای دارای ۳ مرحله است و ما در هر مرحله وظیفه ای داریم، گفت: مرحله اول شامل پیشگیری است که شاید مهمترین، حساس ترین و کم هزینه ترین مرحله باشد زیرا می توان با تدابیر اندیشیده شده از میزان خسارات کاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در هر کجا که قرار است سیل، زلزله و یا هر حادثه دیگری به وقوع بپیوندد اگر تدابیر قبل از وقوع اندیشیده و جدی گرفته شوند یا خسارتی وارد نمی شود و یا میزان خسارت اندک است.

وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در شهرستان های جنوبی کرمان ابراز کرد: از یک هفته قبل از وقوع سیلاب مسئولین این شهرها در حالت آماده باش بودند تا در صورت بروز حادثه از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام علیدادی خاطرنشان کرد: در همین راستا مسئولین با امکانات موجود برای رفع خطرات تلاش کردند و به همان اندازه در کاهش میزان خسارات وارده موفق شدند به طوری که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی به دنبال نداشت.

امام جمعه کرمان ادامه داد: این امر دلیل محکمی بر این مدعا است که اگر پیشگیری را جدی بگیریم بسیاری از کارها راحت تر انجام می شوند و البته هزینه پیشگیری به هیچ وجه قابل قیاس با جبران خسارات نیست.

وی با تاکید بر این که در شهرهای در معرض خطر بلایای طبیعی باید مسئله پیشگیری جدی گرفته شود، یادآور شد: ۲ سال قبل نیز شاهد وقوع سیلاب در شهر زهکلوت بودیم و اگر از قبل وقوع آن سیل، تدابیر لازم اندیشیده شده بود قطعا خسارات کمتری وارد می شد.

حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد: مرحله دوم شامل ورود ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و در کنار آنها مردم است تا هر چه سریع تر اوضاع را به حالت اولیه و طبیعی برگردانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اضافه کرد: در این مرحله، حجم وسیعی از کار را نیروهای جهادی و مردم متدین در کنار نیروهایی نظامی، انتظامی و نهادها انجام می دهند و با وجود اهمیت این مرحله است که که مسئولین از مناطق خسارت دیده بازدید می کنند.

وی عنوان کرد: مهمترین مرحله، جبران خسارت است که گاهی به فراموشی سپرده می شود که باید در این مرحله جبران خسارت کرد تا زندگی مردم به دوال عادی باز گردد.

حجت الاسلام علیدادی یادآور شد: در مناطق سیل زده جنوب کرمان از مراحل اول و دوم عبور کرده ایم و اکنون باید میزان خسارات وارده و چگونگی جبران این خسارات به طور دقیق ارزیابی شود پس می طلبد مسئولین از این مرحله غفلت نکنند.

امام جمعه کرمان در خاتمه گفت: عملکرد مسئولین استان و شهرستان در اجرای مرحله اول که پیشگیری است، قابل تقدیر است چرا که با تدابیر اندیشیده شده سیل در ساعات اولیه فروکش کرد.

کد خبر 1136712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha