شورای تامین قاطعانه با عوامل ناامنی برخورد انقلابی داشته باشند

امام جمعه پاتاوه از جانب ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد از شورای تامین استان خواست حفظ امنیت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و با عوامل ناامنی قاطعانه برخورد انقلابی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (1 بهمن ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام هادی (ع) شهر پاتاوه برگزار شد به موضوع تقوا و عدم توجه مرد به مسئولیت خودش در خانواده اشاره کرد و گفت: انسان های باتقوا خانواده دوست و دارای اصالت خانوادگی هستند و به خود، خانواده و دیگران ظلم نمی کنند و اهل مدارا و اخلاق حسنه هستند.

 

امام جمعه پاتاوه به عدم احساس مسئولیت مرد به خانواده خود به عنوان یک آسیب زندگی زناشویی و وظایف مردان نسبت به همسران خود در اسلام را یادآور شد و افزود: پرداخت نفقه، خوش برخورد بودن، رعایت عدل و انصاف، مراقبت های دینی و اخلاقی مورد تاکید دین مبین اسلام است.

 

وی حسن ختام خطبه عبادی را با آیه ای از قرآن کریم و سفارش رسول خدا (ص) به مردان به پایان رساند و گفت: ( وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ) «ای مردان با همسران خود به معروف معاشرت کنید» و نبی مکرم اسلام فرموده اند «خدمتتان به همسرانتان صدقه به شمار می آید، ای علی علیه السلام ساعتی را در خدمت همسر بودن بهتر از هزاران سال عبادت و هزار حج عمره و آزاد کردن هزار بنده و شرکت در هزار جهاد و عیادت هزار بیمار و سیر کردن هزار گرسنه و شرکت در هزار تشییع جنازه می باشد و خدمت به همسر کفاره گناهان بزرگ و خشم خداوند را فرو می نشاند».

 

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز به موضوع ناامنی در استان توسط اشرار، ناامنی اجتماعی و اخلاقی در فضای مجازی و حقیقی، توزیع مواد مخدر، قرص روانگردان در بخش، ترویج خشونت با اسلحه، شمشیر و چاقو کشی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت همه جانبه در کشور است.

 

امام جمعه پاتاوه در همین راستا به توصیه پیامبر گرامی اسلام (ص) به امام علی (ع) در کتاب من لایحضره الفقیه اشاره کرد و گفت: «ای علی (ع)خیری نیست در وطن مگر با امنیت و دلخوشی» .

 

وی از جانب ائمه جمعه استان از شورای تامین استان خواست حفظ امنیت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و با عوامل ناامنی قاطعانه برخورد انقلابی داشته باشند.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه ها به پنج دستور مهم و ویژه رئیس جمهور در خصوص اصلاح نظام بانکی به نفع مردم در نشست با مدیران ارشد نظام بانکی را یادآور شد و گفت: سخت گیری بر بدحساب ها و بدهکاران کلان را میدان ندهید، اسامی آنها را منتشر و قطع ید کنید، در تسهیل وام به مردم، در تسهیلات خرد به مردم به جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید، واگذاری بنگاه های تولیدی تملک شده بانک ها و استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان را پس دهید و بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت تا پایان سال را در برنامه کاری و عملیاتی خود قرار دهید.

 

امام جمعه پاتاوه در قسمت بعدی خطبه سیاسی نماز به 20 جمادی الثانی و گرامی داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و تولد امام خمینی(ره) روز مادر و هفته زن اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) ظرف نزول قرآن و اهل بیت علیهم السلام بود، آنها سرچشمه نور، هدایت، نعمت معنوی و الهی هستند. حضرت فاطمه (س) کوثر ظهور هر دو حقیقت است و امام (ره) کوثر انقلاب و جهان اسلام است.

 

وی در فراز پایانی خطبه ها به سیلی سخت مقاومت یمن بر چهره امارات گریزی زد و یادآور شد: مقاومت یمن با 20 فروند پهباد به همراه 10 فروند موشک بالستیک مواضع مختلف رژیم متجاوز را هدف قرار داد، مراکز بسیار حساس و راهبردی را نابود کردند و به حول و قوه الهی شکست آمریکا و متجاوزین به یمن قطعی شد.

 

 

 

کد خبر 1139803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha