زن ماموریت بزرگ تربیت انسان را به عهده دارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: ماموریت زن تربیت انسان است؛ همان ماموریتی که در راس آن انبیای عظام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه شب(۲ بهمن) در مراسم جشن میلاد کوثر که با حضور جمعی از میهمانان بیست و هفتمین جشنواره شعر ملی رضوی در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار شد، مطالبی بیان کرد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حضرت زهرا فقط سیده نساء عالمین نیست که ایشان در جایگاهی قرار گرفته که دیگران به او اقتدا می کنند لذا این جایگاه سیده نساء و الرجال است زیرا رفتار و گفتار آن حضرت به گونه ای است که باید انسان(فارغ از مرد و زن بودن) بشویم.



وی در پاسخ به این شبهه که یک بانوی ۱۸ ساله ی ۱۴۰۰ سال پیش چگونه الگوی دختر و جوان امروز می تواند باشد؛ اظهار کرد:  گزاره های اخلاقی و انسانیت دیروز و امروز ندارد و گمشده هر انسانی است و مکتب حضرت زهرا مکتب رشد انسان و انسانیت است.



امام جمعه کرمان ادامه داد: این که پیامبر می فرماید " فاطمه پاره تن من است" یعنی پاره روح و تربیت و اخلاق من پیامبر نیز هست.



وی با بیان اینکه گاه از سر عدم معرفت به جایگاه زن جفا می شود و اگر معرفت داشتیم تمام قد در برابر این جایگاه کُرنش می کردیم زیرا مهمترین ماموریت اسلام برای زن است؛ اظهار کرد: از این رو ماموریت مادر بزرگترین ماموریت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: ماموریت زن تربیت انسان است؛ همان ماموریتی که در راس آن انبیای عظام هستند و جایگاه مادر در قرآن ویژه است آنجا که در آیه ۱۴ سوره لقمان به آن اشاره شده است.



وی با تاکید بر اینکه مادر دلسوخته باید بداند تربیت فرزند از قبل از تولد آغاز می شود؛ در پایان، نقش مادر شهید سلیمانی را که از دامان او فرزندی چنین برخاسته است مورد توجه قرار داد.

کد خبر 1140165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha