برگزاری « جام قرآنی» در گیلان/ ۸ کرسی تلاوت قرآن برپا می شود

ثقتی از برگزاری « جام قرآنی » همزمان با هفته قرآن و عترت گیلان خبرداد و گفت: این مسابقات قرآنی در سه گروه قاریان، حافظان، کودکان و نوجوانان به صورت تیمی برگزار می‌شود.

«رضا ثقتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت گیلان گفت: هفته قرآن وعترت با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گیلان جهت ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل در سطح استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در قالب هنر را از دیگر اهداف برگزاری این هفته برشمرد و افزود: هفته قرآن و عترت میعادی سالانه برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.

 

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت از 10 اسفند به مدت یک هفته آغاز می‌شود، اظهارکرد: خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش محورهای برنامه‌های هفته قرآن و عترت به‌منظور بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم قرآن کریم، احادیث و سیره عملی اهل بیت(ع) و تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآن و روحیه ایثار و شهادت است.

 

ثقتی با تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت گیلان، از برپایی هشت کرسی تلاوت قرآن کریم در استان خبرداد و بیان کرد: 14 نشست و کارگاه آموزشی با محوریت قرآن و عترت طی این هفته در استان برگزار و از قاریان، حافظان، اساتید و هنرمندان قرآنی استان تجلیل می‌شود.

 

وی برگزاری «جام قرآنی» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دو بخش خواهران و برادران را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: این مسابقات قرآنی در سه گروه قاریان، حافظان، کودکان و نوجوانان در قالب تیم‌های سه نفره برگزار می‌شود.

 

ثقتی با بیان اینکه جام قرآنی کودکان و نوجوانان در دو گروه کودکان(۷ تا ۱۱ سال) و نوجوانان(۱۲ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال) برگزار می‌شود  متذکر شد: در این بخش هر تیم باید مرکب از یک قاری، یک حافظ با حداقل پنج جز باشد و در روز اختتامیه این جام از 54 برگزیده این مسابقات تجلیل خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اکران فیلم‌های قرآنی، اجرای 10 نمایش خیابانی در رشت، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از شهدای شاخص قرآن را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته قرآن و عترت گیلان برشمرد و تصریح کرد: همچنین آثار برگزیده خوشنویسی، تذهیب، پوستر، هنرهای تجسمی، تولیدات رسانه‌ای و کتاب در نمایشگاه قرآن و عترت در معرض دید عموم گذارده می‌شود.

 

گفتنی است، پوستر هفته قرآن و عترت گیلان با حضور  آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان و «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان رونمایی شد.

 

 

 

کد خبر 1140374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha