اعتکاف رویدادی با شکوه، ارزشمند و مردمی است 

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اعتکاف رویدادی با شکوه، ارزشمند و مردمی است و باید نسبت به آن اهتمام ورزید. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم اظهار داشت: در سالهای اخیر ستاد مرکزی اعتکاف در توسعه کمی و کیفی اعتکاف به عنوان سنت معنوی و مذهبی نقش مثبتی داشته است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در مسیر احیای سنت اعتکاف و برگزاری این آئین مذهبی باید دانش فنی و تجربه چهار دهه اخیر کشور را به نحو شایسته‌ای به کار برد.

 

وی تصریح کرد: اعتکاف رویدادی با شکوه، ارزشمند و مردمی است و باید نسبت به آن اهتمام ورزید، در این راستا دفاتر هنری و تبیلغاتی و رسانه‌ای سازمان در سطح کشور اعم از حوزه های هنری و معاونت‌ها و خبرگزاری در خدمت توسعه فرهنگ اعتکاف در تلاش هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی عنوان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، برگزاری مراسم اعتکاف بستگی به شرایط کرونایی دارد و علی‌رغم اینکه کشور نیاز به تنفس و فضای معنوی دارد، باید همه متولیان و مسئولان در سطح کشور از دستورات بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها تبعیت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی خود را خادم اعتکاف می‌داند و تلاش ما این است که اعتکاف رجبیه و رمضانیه با شکوه و کیفیت بالاتری در سطح کشور برگزار شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مردمی بودن اعتکاف را یک ظرفیت مهم برشمرد و بیان کرد: شاید اگر نهادها و دستگاههای دولتی، متولی اعتکاف بودند این چنین ظرفیتی در سطح کشور شکل نمی‌گرفت.


وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری آیین مذهبی و سنت اعتکاف در شهرستان و مناطق کم برخودار حمایت می کند تا این آیین با قوت در تمام شهرهای کشور برگزار شود، هر چند این آئین مذهبی با ظرفیت‌های مردمی متعالی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار کرد: جهت برگزاری اعتکاف، سند علمی، گروه‌های علمی و فرهنگی، ادبی و هنری تعیین شده است و پشتوانه مهم آن مردم هستند؛ هر جا شاهد حضور مردمی بودیم امور به خوبی پیشرفت می‌کند.

کد خبر 1141879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha