آئین اعتکاف، به فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شده است 

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: آئین اعتکاف، به فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است. 

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای امروز در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم اظهار داشت: در جهت توسعه کمی و کیفی اعتکاف، شورای علمی این ستاد در کشور تشکیل شده‌است.


رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور عنوان کرد: نهادسازی، مهمترین نیاز ستاد مرکزی اعتکاف کشور بوده و در این باره قدم‌های خوبی برداشته‌ایم، پس از نهادسازی نیز باید به دنبال کیفیت بخشی و آسیب شناساسی پیرامون اعتکاف به عنوان رویدادی معنوی و دینی باشیم.


وی با بیان اینکه آئین اعتکاف، به فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است افزود: در این خصوص رهبر انقلاب و بزرگان و علمای اخلاق نسبت به توسعه اعتکاف در سطح کشور و افزایش ارتباط معنوی و روحی مردم و به ویژه  نسل جوان تاکید دارند.


حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای بیان کرد: در راستای ارتقای کمی و کیفی اعتکاف با رویکرد مردمی نیز در ایجاد گفتمان اعتکاف و تحقق گام دوم انقلاب اقداماتی از جمله سند راهبردی اعتکاف شکل گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی و نظام است و در تعالی روحی و معنوی جامعه نقش مهمی دارد.

 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور اظهار کرد: امروز تمامیت نظام به ارزش‌های دینی وابسته است و ارزش‌های دینی موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی شده است.

 

وی بیان کرد: ششمین «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» را در حالی برگزار می‌کنیم که بیش از ۳۰۰ کتاب و مجله به همت ستاد مرکزی اعتکاف منتشر و جشنواره‌های مرتبط با اعتکاف در سالهای اخیر برگزار شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای عنوان کرد: اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری در قم قدمتی 100 ساله دارد و موسس اصلی اعتکاف آیت الله گلپایگانی هستند و در طول این سالها با حمایت بزرگان و علما این گونه مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در جت تبیین بیانیه گام دوم ۳ هزار و ۷۰۰ ساعت از سوی ستاد مرکزی، فعالیت علمی شده است، در این خصوص بنا بر تاکیدات رهبری به آسیب‌شناسی اعتکاف نیز پرداخته‌ایم.

کد خبر 1141897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha