مشکلات اقتصادی مردم باید به‌صورت عملی دنبال شود/هیئت‌های مذهبی باید دشمن‌شناس باشند

آيت الله سعیدی بابیان اینکه برای اینکه هیئت، کانون جهاد تبیین شود باید دشمن‌شناس و از توطئه‌های آن‌ها به‌درستی مطلع باشد گفت: باید مسئولان هیئت‌ها در این عرصه توجه کافی داشته و از سوی دیگر، شأن هیئت‌ها را ازنظر محتوایی و شکلی حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 8 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم ضمن تأکید بر تقوای الهی گفت: باید همواره تلاش کنیم تا خودمان را از طریق تقوا به خداوند نزدیک کنیم.
 

امام‌جمعه قم با ایام‌الله ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید از برکات این ماه استفاده کنیم و سعی کنیم تا همواره از لحظه‌لحظه این ماه شریف بهره ببریم.
 

وی گفت: ماه رجب، ماه بندگی خداوند است و در این ماه سنت معنوی اعتکاف برگزار می‌شود که باید تلاش کنیم تا از فیوضات این ماه بهره ببریم.


سعیدی در ادامه با اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی گفت: ذخیره کالاهای اساسی در کشور وجود داشته و از این نظر اطمینان‌بخش است، اما تنظیم بازار باید باقدرت در جامعه اجرایی و برنامه‌های کلان اقتصادی با دقت هر چه تمام‌تر اجرایی شود.
 

امام‌جمعه قم گفت: باید دولت در حل مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور در عمل واردشده و غفلت نکند، در مقام سخن حرف زده می‌شود اما لازم است تا در عمل هم اتفاقات خوبی رقم بخورد.


وی همچنین به دیدار جمعی از مسئولان هیئت‌های مذهبی با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: ذات هیئت‌های مذهبی نهادی برای جهاد و تبیین و پیوند رابطه بین امت و امام است و باید هیئت‌ها با نوآوری و نشاط برای جذب جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند.


سعیدی بابیان اینکه برای اینکه هیئت کانون جهاد تبیین شود باید دشمن‌شناس و از توطئه‌های آن‌ها به‌درستی مطلع باشد گفت: باید مسئولان هیئت‌ها در این عرصه توجه کافی داشته و از سوی دیگرشان هیئت‌ها را ازنظر محتوایی و شکلی حفظ کنند.


امام‌جمعه قم تأکید کرد: هیئت‌ها باید در راستای توسعه شبکه‌سازی اجتماعی کوشیده و در عرصه‌های مردمی و تبلیغی گام بردارند و در فضاهای مجازی نیز به شبهات پاسخ دهند.


وی در ادامه به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و در این انقلاب امام راحل به ملت اعتماد داده و مردم با ایمان راسخ به پیروزی رسیدند.


سعیدی گفت: در این ایام باید آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی از فساد و مشکلات دوران قبل از پیروزی انقلاب بیان‌شده و از سوی دیگر مطالبه گری در راستای شعارهای مقام معظم رهبری دنبال شود.

کد خبر 1142102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha