دشمن به دنبال تحریف دستاوردهای انقلاب و تغییر نگرش نسل جوان است

آیت الله خاتمی گفت: دشمن دستاوردهای انقلاب را تحریف کرده و ضعیف نشان می دهد که در این ارتباط نسل سوم و چهارم از واقعه انقلاب و دفاع مقدس  چیزی نمی دانند و دشمن می خواهد با دروغ و تحریف نگرش آنان را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با لبیک مردم به ندای امام راحل رخ داد و بزرگترین انقلاب با رنگ و بوی دینی در تاریخ جهان بشریت رقم خورد.

 


آیت الله علی خاتمی ادامه داد: مردم ایران انقلاب را باور داشتند و به آن لبیک گفتند و با ندای مجتهد جامع الشرایط آن روز با دستان خالی وارد میدان شدند.

 


خطیب جمعه زنجان افزود: تاکید امام راحل بر انقلاب درونی بود و همین انقلاب درونی ملت موجب شد این انقلاب پیدا شد و همان انقلاب درونی و شناخت آنها از اسلام و عنایت خداوند انقلاب به پیروزی رسید.

 


وی با یادآوری تاکیدات رهبری در تبیین جهادی گفت: رهبری این مهم را در دیدار با مردم قم ۱۹ دی و ولادت حضرت زهرا (س) فرمودند اینکه دشمن در ۲ محور توطئه می کند، اولین آن اینکه دشمن دستاوردهای انقلاب را تحریف کرده و ضعیف نشان دهد که در این ارتباط نسل سوم و چهارم از واقعه انقلاب و دفاع مقدس  چیزی نمی دانند و دشمن می خواهد با دروغ و تحریف نگرش آنان را تغییر دهد.

 


نماینده ولی فقیه در استان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل و سه عمر بابرکت اشاره و خاطرنشان کرد: دومین محور اینکه کسانی که در زمان طاغوت پهلوی را ندیده اند، آن را بزک می کنندکما اینکه در درون کشور هم افرادی هستند که می خواهند آمریکا و طاغوت را به مردم بزک کرده نشان دهند و در واقع دستاوردهای نظام را کوچک و بی اهمیت نشان دهند.

 


امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه این مساله به نوعی جنگ شناختی است، ادامه داد: تغییر درک و تشخیص مردم با دروغ و تزویر، حقه و با آمارهای دروغین به نوعی شستشوی مغزی است که باید به این مهم توجه بیشتری کرد.

 


وی اظهار داشت: بر این اساس اهل قلم  مجامع مختلف دستاوردهای انقلاب به ویژه مقایسه با نسل کنونی را بیان کنند و به این موضوع نیز توجه بیشتری شود.

 


امام جمعه زنجان همچنین به اقدامات  شجاعانه یمن در مقابل تجاوز نوکران امریکا و مسلمان کشی و جنایات سعودی  و امارات اشاره کرد و گفت: این اقدامات قدرتمندانه بود چرا این کشورها هفت سال است که شب و روز علیه فقیرترین کشور منطقه بوده و ۲۹ شهر این کشور را بمباران کردند.

 


وی اضافه کرد: گرچه کارهای برای آتش بس انجام شد، اما آن  را هم شکستند این در حالی است که دنیا در برابر این فاجعه هولناک خفقان قرار گرفته است اگر در کشورمان، معتاد یا قاچاقچی اعدام شود، حقوق بشر موضع می گیرد، اما در برابر این فاجعه دلخراش مجامع بین المللی سکوت اختبار کرده اند، این جنایت از سوی  مسلمانان محکوم است.

کد خبر 1142120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha