امور مالیاتی کردستان ۱۹۱ میلیارد به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت کرد

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در نه ماهه اول سال ۱۴۰۰، رقمی بیش از ۱۹۱ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توسط اداره امور مالیاتی کردستان پرداخت شده است.

حسن سجودی مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه این رقم براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ‌ها و دهیاری‌های استان  واریز می‌شود اظهار  کرد: پرداختی‌ها در طول نه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی معادل ۲.13 برابر برخوردار بوده است.

 

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اعلام کرد: در بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج 45 میلیارد و 922 میلیون تومان، شهرداری سقز با 18 میلیارد و 354 میلیون تومان، شهرداری مریوان بالغ بر 14 میلیارد و 645 میلیون تومان و شهرداری بانه با 12 میلیارد و 424 میلیون تومان به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

 

 

سجودی بیان کرد: شهرداری قروه 8 میلیارد و 864 میلیون تومان، شهرداری کامیاران 6 میلیارد و 478  میلیون تومان، شهرداری بیجار 5 میلیارد و 715 میلیون تومان، شهرداری دهگلان 3 میلیارد تومان، شهرداری دیواندره 3 میلیارد 932 میلیون تومان تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در نه ماهه اول سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

 

 

وی ضمن تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند، بیان کرد: حدود یک‌هزار و 702 نقطه شهری و روستایی در استان از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شده‌اند.

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان یادآور شد: علاوه بر شهرهای بزرگ استان، بالغ بر مبلغ 72 میلیارد و 250 میلیون تومان نیز به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری نیز واریز شده است.

 

 

وی اضافه کرد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش‌افزوده می باشد و هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

کد خبر 1142928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha