مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی (ره) در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب، امشب در مسجد امام حسن عسگری (علیه السلام) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب، امشب(چهارشنبه ۱۳بهمن) در مسجد امام حسن عسگری (علیه السلام) برگزار شد.

 

در این مراسم که  آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی ، همچنین آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، کعبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، طلاب، فضلا و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از اساتید حوزه، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی را عالمی بصیر، زاهد، پارسا و فعال در مسائل اجتماعی دانست و گفت: آگاهی به زمان، ساده زیستی، دفاع از اسلام و اهل بیت از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی بود.

 

این استاد حوزه افزود: مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی آثاری را به یادگار گذاشتند که با مطالعه این آثار می‌توان به روشنفکری ایشان پی برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه طلاب جوان باید آثار این عالم ربانی را به خوبی مطالعه کنند تا ببینند ایشان چگونه از ارزش‌های دینی دفاع می‌کرد گفت: از دولت جدید انتظار داریم مطالبه آیت الله صافی گلپایگانی راجع به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را اجرا کند.

 

وی با اشاره به همراهی و حمایت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از نهضت انقلاب اسلامی گفت:  صراحت در زمینه حجاب و مواضع سیاسی از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی بود.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در حاشیه این مراسم گفت: همراهی آیت الله صافی گلپایگانی با نظام اسلامی تا آخر عمر ادامه داشت و مراقب بود آسیبی به این نظام وارد نشود.

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری این مرجع عالیقدر را مدافع سرسخت نظام اسلامی خواند و افزود: آیت الله صافی گلپایگانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور جدی و فعال در مقاطع گوناگون داشت.

 

وی گفت: اخلاص و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از دیگر ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی بود.


پیکر مطهر این مرجع فقید، صبح امروز با حضور پرشور مردم در قم تشییع شد و قرار است پیکر آیت الله صافی گلپایگانی در کربلای معلا به خاک سپرده شود.

کد خبر 1144292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha