عنصر جهاد در شکل گیری و تکامل انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

یوسفی گفت: عنصر جهاد در شکل گیری و تکامل انقلاب اسلامی نقش موثری دارد و انقلاب اسلامی به عنوان عهده دار عرضه معارف اسلامی در سطح دنیا نیازمند اقتدار علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید یوسفی» امروز (دوشنبه 18 بهمن) در ویژه برنامه بزرگداشت دهه فجر در جمع دانشجویان دانشگاه های جهرم اظهار کرد: انقلاب اسلامی از مکتب ناب اسلامی تاثیر گرفته و موجب افزایش استقلال و اقتدار کشور شده است.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس افزود: انقلاب اسلامی به عنوان عهده دار عرضه معارف اسلامی در سطح دنیا نیازمند اقتدار است و به دلیل اینکه در کانون تهدید قدرت های سلطه گر قرار دارد برای مقاومت به نیازمند قدرت است.

 

وی با بیان اینکه پیشتازی در عرصه تولید علم، مبنای قدرت در دنیای امروز بوده و کسب و تولید علم را برای انقلاب اسلامی ضروری کرده است ادامه داد: در تولید علم باید از یاس و شتابزدگی پرهیز کرد و ملت ایران از نظر سابقه فرهنگی، تاریخی، استعداد و هوش و برخورداری از نسل جوان و بانشاط از توانایی پیشتازی در عرصه تولید علم برخوردار است.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه تبیین دقیق تاثیر اسلام در علوم و نحوه این تاثیر به طرح مباحث دقیق دین شناسی و علم شناسی نیاز دارد اضافه کرد: انقلاب اسلامی، پیش از اینکه یک حرکت سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی باشد، یک حرکت فرهنگی و متاثر از مکتب ناب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: عنصر جهاد در شکل گیری و تکامل انقلاب اسلامی نقش موثری دارد و جهاد با طاغوت، جهاد سازندگی، جهاد دفاعی، جهاد فرهنگی، جهاد برای عدالت، جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد تبیین و ... از مظاهر پیوند ذاتی انقلاب اسلامی و مفهوم جهاد است.

 

کد خبر 1145667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha