اهل علم از خدا می ترسند/تمرین خداترسی مورد توجه طلاب باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه ۲۸سوره فاطر، گفت: مهمترین ویژگی علما اینکه فقط از خدا می ترسند و از غیر خدا نمی هراسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۸بهمن) در همایش تکریم از روحانیون معمر بالای ۷۰ سال بند پی شرقی و غربی از ماه رجب به عنوان ماه استغفار یاد و اظهار کرد: استغفار در این ماه بسیار تاکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران از دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نعمت بزرگ خداوند متعال یاد کرد و گفت: نعمت ولایت فقیه و حکومت ولایت فقیه، نعمت زیر پرچم ولایت خدا زندگی کردن بسیار ارزشمند است باید قدردان این نعمت باشیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مطرح دنیا زیر پرچم آمریکا زندگی می کنند و کسی جرأت نپذیرفتن کدخدایی آمریکا را ندارد، افزود: ناراحتی آمریکا از ایران اسلامی اینکه کدخدایی این کشور استکباری را ملت ایران اسلامی نمی پذیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج دین اسلام افتخار روحانیون و طلاب است، بیان کرد: تربیت طلاب دینی در منطقه بندپی شرقی و غربی پیشینه دیرینه دارد و اهتمام معمرین این منطقه به تبیین و ترویج آموزه های دینی ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموختگان حوزه های علمیه باید بدانند پیشکسوتان آنها مستحفظ بودند، افزود: معمرین دین را حفظ کردند و دفاع از دین را عهده دار بودند طلبه های جدید باید ترویج دین را از روحانیون قدیمی تر بیاموزند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلاب باید یک ویژگی مهم اخلاقی داشته باشند، گفت: خداترسی این ویژگی مهم است.«سوره فاطر آیه۲۸»

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال فرمود: «إِنَّما يَخْشَى اللهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ» باید طلاب تحقیق علمی درخصوص این آیه ارائه دهند،‌افزود: مهمترین ویژگی علما اینکه فقط از خدا می ترسند و از غیر خدا نمی هراسند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مدارس علمیه باید طلبه ای تربیت کند که عالم و مبلغ دین باشد، ادامه داد: همچنین طلبه هایی تربیت شوند که فقط از خدا بترسند.

 

وی با بیان اینکه همراه درس خواندن خوب باید تمرین خداترسی داشته باشید، افزود: همچنین نترسیدن از غیر خدا را در وجود خود تمرین کنید.

کد خبر 1145932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha