جایگاه رشد فناوری و توسعه علمی در قالب زیست بوم بچه های مسجد/ فهما تحول ارتباطی نوین در عرصه مساجد

برپایی ویژه برنامه های اندیشه محور و آموزشی با هدف ارائه خدمات نوین همچنین توانمندسازی نیروهای مسجدی که بیشترین گروه سنی آن نوجوانان و جوانان هستند در عرصه حوزه فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جریان طرح فهما محقق شد.

خبرگزاری شبستان – البرز: همواره یکی از اهداف تعریف شده در جریان تحقق مسجد تراز اسلامی، بهره مندی از رشد فناوری و توسعه علمی و فناوری میان بچه های مسجد است. انگاره ای که براساس آن شاهد زیست بوم نیروهای فعال مسجدی در قالب همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه بسیج مسجد هستیم.

 

ظرفیت ها و امکان های مختلف در جریان روند فعالیت کانون های مسجد به واسطه همت فراگیر و مجدانه نخبگان علمی با محوریت مسجد ظهور و بروز بسیار اساسی داشته است. از طرف دیگر بهبود مدیریت و اصلاح ساختارهای نظام اجتماعی با رویکرد فعالیت در مسجد از اساسی ترین برنامه های مسجد در جریان رشد فناوری و پیشرفت علمی تلقی می شود.

 

ابزار فرهنگ و هنر همچنین مطالعات فرهنگی نشان می دهد که بهره مندی از فناوری اطلاعات میان کانون های فرهنگی هنری محقق شده است و برمبنای چارچوب آن شاهد رونق روند فعالیت های علمی در روند زیست بوم نیروهای مسجدی هستیم.

 

فهما تحول نوین در عرصه مساجد

 

برپایی ویژه برنامه های اندیشه محور و آموزشی با هدف ارائه خدمات نوین همچنین توانمندسازی نیروهای مسجدی که بیشترین گروه سنی آن نوجوانان و جوانان هستند در عرصه حوزه فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جریان طرح فهما محقق شد.

 

 

راه اندازی شبکه فهما به واقع یک شبکه ملی فرهنگی با رویکرد مسجدی بود که در ادامه شکل گیری خانه های فرهنگی دیجیتال ضرب آهنگ فعالیت آن به صورت مستمر محقق شد و در سال جاری به عنوان « به توان مردم» نیز اجرا شد.

 

فهما زیست بوم مجازی ویژه نیروهای کانون فرهنگی هنری مسجد با نگاه و رویکرد فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر مسجدی است آن هم در شرایطی که بسیاری از نهادها به دلیل وجود کرونا مجبور شدند نسبت به برپایی و انعکاس فعالیت های فرهنگی خودداری کنند. 

 

برپایی نمایشگاه فناوری و علمی با محوریت کانون فرهنگی هنری مصلی نمازجمعه هشتگرد

 

« حجت الاسلام روح الله مختاری» در رابطه با اهمیت روند فعالیت علمی و فناورانه با رویکرد مسجدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ظرفیت قابل تأمل نیروهای نوجوان و جوان مسجدی در عرصه رشد علمی و توسعه فناوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

امام جمعه هشتگرد افزود: متناسب با اهمیت تقویت و تسری این ظرفیت علمی، مصلی نماز جمعه هشتگرد با فراهم آوردن شرایط مطلوب برای برپایی نمایشگاه علمی از دستاوردهای نوجوانان و جوانان دانش آموز و دانشگاهی امکان تقویت این مهم را فراهم کرد. 

 

 

وی اظهار کرد: رشد تکنولوژی با توجه به مدل های نوین و توسعه یافته در زندگی فردی و اجتماعی زمینه پویایی فعالیت ها در نهاد مسجد است؛ برپایی نمایشگاه چندروزه فناوری در مصلی نمازجمعه هشتگرد به مناسبت دهه فجر با همین رویکرد برنامه ریزی و اجرا شده است. 

 

امام جمعه هشتگرد خاطرنشان کرد: تقویت نوجوانان و جوانان در عرصه های علمی و اقتصادی در قالب برپایی برنامه هایی مانند گروه سرود از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری مصلی نمازجمعه هشتگرد است که به نوبه خود توانسته در عرصه استانی و کشوری حائز اهمیت باشد.

 

فهما رویکرد علمی و فناورانه در عرصه مسجد

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان روند فعالیت های بچه های مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فهما یکی از رویکردهای علمی و فناورانه در عرصه مساجد است که در طول سه سال متمالی اجرا شد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: سامانه بچه های مسجد ( فهما) با ثبت فعالیت های نیروهای مسجدی و امکان ظرفیت سنجی برنامه های فرهنگی و هنری در نهاد مسجد اهمیت اساسی دارد. 

 

به گفته وی، از جمله شاخص های طرح ملی فهما، جذابیت فناوری اطلاعات و عضویابی در نهاد مسجد است، که با محوریت کانون های مساجد و نیروهای متخصص تقویت و رشد پیدا کرد؛ این رویداد فناورانه ( فهما) بستر رقابت و زیست بوم نیروهای بچه های مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت کرد. 

 

بسترسازی جریان علمی نخبگان با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد

 

« حجت الاسلام فراستی» نیز با اشاره به اهمیت رویکرد نیروهای مسجدی نسبت به برنامه های علمی و فناورانه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برپایی نمایشگاه علمی و فناوری با همت کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه هشتگرد فرصت ظهور ظرفیت های علمی نخبگان دانش آموزی و دانشجویی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه شهر هشتگرد اظهار کرد: فراهم آوردن بستر رشد و ظهور علمی برای دانش آموزان در جریان فعالیت کانون مسجد بخشی از شاخص های فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

کد خبر 1146390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha