فاز نخست فرودگاه امام رضا(ع) در شهرستان مهریز افتتاح شد

فاز نخست فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) در شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، فاز نخست فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) در شهرستان مهریزبا حضور معاون وزیرراه و مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

محمد محمدی‌بخش ماون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: دولت سیزدهم در تمامی بخشها با برنامه وارد شده و در حوزه هوانوردی نیز بر توسعه هوانوردی عمومی تاکید دارد که البته توسه این بخش دارای ابعاد مختلفی است یکی از آنها مباحث مربوط به تامین زیرساختهای فرودگاهی است.

وی با اشاره به برخی مشکلات این حوزه، بر رفع موانع موجود تاکید کرد و توسعه هوانوردی عمومی را زمینه ساز پیشرفت صنعت هوانوردی کشور خواند.

محمدی‌بخش با اشاره به آغاز فعالیت فرودگاه مهریز، ابراز امیدواری کرد که این مرکز در زمینه توسعه زیرساختهای تولید هواپیما، هوانوردی عمومی و ورزشهای هوایی به پیشرفت این صنعت در کشورمان کمک کند.

وی با بیان این که فرآیندهای قانونی در بخش ساخت هواپیما را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: هر چند بخشهای مختلفی در کشور در این زمینه فعالیتهایی را دنبال می‌کنند ولی وحدت رویه در این حوزه وجود ندارد که برای ایجاد ان با بخشهای مختلف نشست‌ها و کارگروهایی تشکیل شده و توسعه چشمگیری را شاهدیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با نوید راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه مهریز در آینده نزدیک، گفت: امیدواریم این بخش به معیشت و رفاه مردم و اقتصاد کشور و استان کمک شایانی داشته باشد.

مهران فاطمی،‌ استاندار یزد نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت این مجموعه اظهار کرد: پیگیری‌های لازم را برای محقق شدن اهداف طراحی شده در این حوزه انجام خواهیم داد.

وی افزود:‌ قرار است با رفع برخی موانع تولید و البته حمایت‌های بیشتر دولت از این صنعت نوپا در کشور تا یک سال آینده به صورت سالانه ۵۰ فروند انواع هواپیما‌های سبک در استان یزد تولید شود.

استاندار یزد با بیان این که برای ساخت فرودگاه مهریز تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت:‌ با تولید این میزان هواپیمای سبک، هم نیاز کشور برطرف شده و هم از خروج سالانه ۳۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

فاطمی تصریح کرد:‌ در حال حاضر برای واردات هر یک از هواپیما‌های سبک بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه می‌شود در حالی که هزینه تمام شده ساخت چنین هواپیما‌هایی در استان یزد یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

 

کد خبر 1148412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha