برگزاری نشست مقدماتی علمی همایش «علی (ع) و انسان» در عراق

آستان مطهر علوی نشست مقدماتی علمی را برای همایش «علی(ع) و انسان» با همکاری دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه بابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، دکتر سلیم الجصانی، عضو شواری اداری آستان مطهر علوی گفت: نشست مرحله مقدماتی همایش «امام علی (ع) و انسان» در چارچوب فعالیت های جشنواره مولد کعبه با نظارت دبیرخانه آستان مطهر علوی در دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بابل برگزار شد. این همایش قرار است در سالروز عید غدیر آینده برگزار شود.

 

الجصانی افزود: همایش امام علی(ع) و انسان هسته اصلی جشنواره غدیر است که مجموعه ای از فعالیت های متعدد از جمله محافل قرآنی، نشست های ادبی و فعالیت های مختلف فرهنگی را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: هدف از این فعالیت ها طرح مسایل مرتبط با محورهای این همایش است، به طوری که پژوهشگران، استادان متخصص در دانشگاه ها به بررسی این مسایل می پردازند تا به نکاتی دقیق، تازه و ارزشمند دست پیدا کنند. این تحقیقات در دایره المعارف مربوط به امام علی(ع) ذخیره می شود.

 

در این نشست علمی دکتر جبار کاظم الملا، دکتر حیدر محمد الشلاه از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه بابل شرکت کردند و ریاست این نشست را سجاد هادی العنبکی برعهده داشت. در این نشست محورهای این همایش بررسی و اهداف آن تببین شد.

کد خبر 1149452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha