احیای ۲ هزار واحد اقتصادی در روستا در سال ۱۴۰۱

مدنی از برگزاری اولین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی با ریاست رییسی در اسفند ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۲ هزار واحد اقتصادی در روستا در سال ۱۴۰۱ احیا می شود.

سیدامیرحسین مدنی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های دولت سیزدهم در مناطق روستایی و محروم گفت: اصلی ترین کاری که در دولت سیزدهم انجام می شود، موضوع توجه به تولید با توجه به اقتصاد مناطق محروم و روستا است که در این حوزه ها برنامه ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است و به ویژه در بودجه سال 1401 دولت پیش بینی های خوبی را انجام داده  و قریب به 350 هزار میلیارد تومان دولت فقط برای حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی در قالب تبصره های 16 و 18 قرار داده است که انشاءالله با همکاری مجلس و تصویب آن در مجلس اتفاق خوبی در حوزه اشتغالزایی برای مناطق روستایی و محروم با اولویت این مناطق دنبال می شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم اظهار کرد: بحث دیگری که در دولت سیزدهم پیگیری می شود، جلوگیری از موازی کاری ها است که با هم افزایی در ارایه خدمت در مناطق روستایی و محروم و همچنین تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی که به ریاست رییس جمهور با حضور نهادها و سازمان مربوط به حوزه محرومیت زدایی اقدام شده است که عملا یک حوزه انسجام بخشی و یک حوزه هم افزا کننده و تنظیم کننده عرصه خدمت رسانی در حوزه  محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم شکل می گیرد.

 

وی گفت: انشاءالله ظرفیت دستگاه ها و نهادهای اجرایی در توان نهادهای انقلابی به همراه ظرفیت های مردمی با هم افزایی بتواند در جهت محرومیت زدایی اقدامات خوبی را به ثمر برساند. مصوبه این شورا ارایه و چند روز قبل توسط ریاست جمهور ابلاغ شد. این شورا به ریاست رییس جمهور تشکیل و با حضور هیئت وزرا و معاونان رییس جمهور و روسای نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و هلال احمر تشکیل می شود.

 

مدنی تصریح کرد: اقدام دیگری که در دولت سیزدهم انجام می شود، موضوع احیای واحدهای اقتصادی است که تقریبا برای سال آینده 2 هزار واحد اقتصادی است که در سال آینده این تعداد واحد روستایی در دل روستاها و ناحیه های اقتصادی روستایی احیا می شود. در شورای عالی جهاد سازندگی قرار است ظرفیت ها و اولویت های کشور به شکل ملی نگاه شود و بدانیم که اولویت ما در کدام حوزه است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم اظهار کرد: توجه دولت سیزدهم به حوزه اشتغال و اقتصاد به این دلیل است که اقتصاد مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد و با اولویت بخشی فرابخشی در این حوزه با هماهنگی در شورای جهاد سازندگی اقدامات خوبی صورت گیرد. انشاءالله قبل از پایان سال اولین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود.

 

کد خبر 1149926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha