حاکم شارجه مسجد جدید «طوی» را در «الحزانه» افتتاح کرد

عضو شورای عالی و حاکم شارجه به عنوان بخشی از پروژه «هدیه ای از زمین برای پدرتان» که توسط بنیاد توانمندسازی اجتماعی شارجه راه اندازی شده است، مسجد «طوی» در «الحزانه» را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه  به عنوان بخشی از پروژه «هدیه ای از زمین برای پدرتان» که توسط بنیاد توانمندسازی اجتماعی شارجه راه اندازی شده است، مسجد «طوی» در «الحزانه» را  افتتاح کرد.

حاکم شارجه از مسجدی که 909 یتیم علاوه بر کمک های بزرگ اعضای جامعه در ساخت آن مشارکت داشتند، رونمایی کرد.

در جریان افتتاحیه، محمد القاسمی در مورد مسجد و امکانات آن برای نمازگزاران در تهیه آب و نقاشی دیواری که شامل نام پدران متوفی است که پسرانشان از طرف آنها در صدقه مستمر به منظور تقویت مشارکت داشتند، توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین به توضیحات کودکان عضو بنیاد توانمندسازی اجتماعی شارجه در مورد پروژه مسجد و شادی آنها از این دستاورد بزرگ گوش فرا داد.

افتتاحیه مسجد شامل یک خطبه مذهبی توسط دکتر سالم الدوبی بود که در آن او بر پاداش ساختن مساجد در زندگی و آخرت تاکید کرد.

این مسجد می تواند 425 نمازگزار را در خود جای دهد که 390 نفر برای مردان و یک نمازخانه ضمیمه برای زنان است که می تواند 35 نمازگزار زن را در خود جای دهد.

این ساختمان از سبک معماری مدرن الهام گرفته شده است و از گنبدی مدور تشکیل شده است و مناره آن تا بیش از 22 متر ارتفاع دارد.

فضای بیرونی مسجد شامل تعدادی پارکینگ و همچنین کلیه خدمات از قبیل حمام، اسکان امام جماعت و آبخوری می باشد.

کد خبر 1150555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha